Bu çalışmanın amacı, Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamı’nda (ZÖO) gerçekleştirilen nanobilim ve nanoteknoloji eğitiminin, ortaokul öğrencilerinin nanobilim ve nanoteknolojiye yönelik farkındalık ve görüşlerine etkisini incelemektir. Çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nanobilim ve nanoteknoloji konularının öğretimine yönelik çeşitli uygulamalı etkinliklerin yer aldığı ZÖO oluşturulmuştur. Dört gün süren ZÖO’da nanomalzemelerin hazırlanması, boyuta bağlı özellikler, nano boyutta gözlem yapma ve nanoteknoloji uygulamaları gibi çeşitli etkinlikler yer almıştır. Çalışma grubunu 7. ve 8. sınıf ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Nanoteknoloji Farkındalık Anketi” ve “Öğrenci Görüş Formu” kullanılmıştır. Çalışmanın nicel verileri SPSS 21 programıyla, nitel verileri ise içerik analizi yapılarak çözümlenmiş ve uygulamanın etkileri değerlendirilmiştir. Nanoteknolojiye yönelik farkındalık anketi sonuçlarına göre, ZÖO’nda gerçekleştirilen nanobilim ve nanoteknoloji eğitiminin öğrencilerin nanoteknolojiye yönelik farkındalıklarını arttırdığı görülmüştür. Öğrenci görüş formu sonuçlarına göre, ZÖO sonrasında öğrencilerin nanoteknolojinin hayatlarını olumlu yönde etkileyeceği yönündeki görüşleri artış göstermiştir. Nanoteknolojinin faydaları ve zararları yönündeki kararsızlıklar giderilerek her iki yönde de etkileri olabileceği görüşleri artmıştır. Nanoteknolojinin etkileyebileceği alanların başında teknoloji, sağlık, eğitim ve gıda alanlarının geldiği görülmektedir. ZÖO sonrasında öğrencilerin nanobilim ve nanoteknoloji ile ilgili duyumlarının arttığı görülmüştür. Öğrencilerin okullarında nanoteknoloji ile ilgili ders almak istedikleri ve gelecekte bu alanda bir meslekte çalışmak isteyebilecekleri görüşlerine ulaşılmıştır. Ayrıca ZÖO sonrasında öğrencilerin çoğunluğu atomları gözlemlemek için nanoboyutu gözleyecek cihazlardan yararlanacağını belirtmiştir.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
Proje No: 201210002
Desteklerinden dolayı Necmettin Erbakan Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü’ne (201210002) teşekkür ederiz.
The aim of this study is to examine the effect of nanoscience and nanotechnology education conducted in an Enriched Learning Environment (ELE) on middle school students' awareness and perceptions of nanoscience and nanotechnology. A mixed research method was used in the study. An ELE was developed including various hands-on activities related to nanoscience and nanotechnology topics. The ELE, lasting four days, included activities such as preparation of nanomaterials, exploring size-dependent properties, observation at the nano scale, and engaging in nanotechnology applications. The study group consisted of 7th and 8th-grade middle school students. Data was collected using "Nanotechnology Awareness Survey" and the "Student Perception Form." The Quantitative data were analyzed with SPSS 21, while qualitative data were analyzed using content analysis to evaluate the effects of the application. According to the results of the nanotechnology awareness survey, the nanoscience and nanotechnology education conducted in the ELE increased students' awareness of nanotechnology. The findings from the Student Perception Form indicated that students' positive views on nanotechnology's impact on their lives increased after participating in the ELE. Ambiguities about the benefits and harms of nanotechnology decreased, and the belief in both positive and negative effects increased. The study also revealed that technology, health, education, and food were the main areas students perceived nanotechnology could influence. Additionally, students' exposure to information about nanoscience and nanotechnology increased after the ELE. Students expressed a desire to take nanotechnology-related courses at school and showed interest in pursuing careers in this field in the future. Furthermore, after the ELE, most students indicated they would use devices other than nanoscale observation tools to observe atoms.
Proje No: 201210002
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Science Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Proje No: 201210002 |
Early Pub Date | October 22, 2023 |
Publication Date | October 29, 2023 |
Acceptance Date | October 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 3 - Türkiye Cumhuriyeti 100.Yıl Özel Sayısı |