Research Article
BibTex RIS Cite

VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAZI UYGULAMA DERSLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ: ANKET ÇALIŞMASI

Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 83 - 90, 31.08.2018

Abstract

GİRİŞ: Bu araştırmada Veteriner Fakültesi öğrencilerinin bazı uygulama derslerindeki laboratuvar olanaklarının, eğitimin kalitesi, öğrenci motivasyonu ve memnuniyet düzeylerine olan etki ve katkılarının belirlenmesi amaçlandı

YÖNTEM: Araştırma 29’u bayan 36’sı erkek toplam 65 öğrenci ile gerçekleştirildi. Öncelikle, Anatomi uygulamalarında plastik modelleri (1. ve 2. Sınıf), Fizyoloji uygulamalarında elektrokardiyografi (2. sınıf), laboratuvar uygulamalarında (1. ve 2. Sınıf) seroloji ve moleküler yöntemleri içeren uygulamalı dersler verildi. Uygulama derslerindeki materyallerinin yeterliliği, öğrenci eğitimlerine etkisi ve mesleki gelişime katkısı anket ile değerlendirildi.

BULGULAR: Araştırma sonucunda laboratuvar kullanımı ve katkısıyla ilgili memnuniyet düzeyi %73,4 oranı ile “iyi” olarak belirlendi. Öğrencilerin %93,8’i seroloji ve moleküler yöntemleri içeren uygulama derslerinin arttırılması gerektiğini, %73,8’i bu uygulama derslerinin mesleki ilgilerini arttırdığını, %66,2’si ise öğrenimleri sürecinde motivasyonlarına olumlu katkı sağladığını bildirmişlerdir. Ayrıca, kadavranın yanısıra plastik model kullanımının öğrenme sürecini kolaylaştırıp bireysel çalışma verimini arttırdığı, ancak geleneksel bir seçenek olan kadavra tercihinin hala öğrenciler tarafından önemsendiği ve modellerin kadavra ile birlikte kullanımının tercih edildiği saptanmıştır. Veteriner elektrokardiyografi uygulaması ve kullanımının mesleki tecrübeye katkı sağlayacağı (%100), kazandırdığı tecrübenin önemli olduğu (%96,7), dersi ve uygulamayı daha iyi anlamayı sağladığı (%83,4) belirlenmiştir.

TARTIŞMA ve SONUÇ: Laboratuvar olanaklarının ve alternatif eğitim metodlarının kullanılmasının öğrenci motivasyonu ve mesleki gelişim açısından Veteriner Hekimlik eğitimine olumlu katkısı olduğu kanısına varılmıştır.

References

  • 1. Bayrak S. Eğilim ve Kalite İlişkisi. Türk Yurdu Derg., 1996;17(123):40.
  • 2. Korukçuoğlu A. Üniversite Öğrencilerinin Eğitimden Beklentileri “Ege Üniversitesi Örneği”. Süleyman Demirel Üniv. İktisadi ve İdari Bilimler Fak, Derg., 2003;8(1):79-89.
  • 3. Anonim. Türkiye’nin Yüksek Öğretim Stratejisi (Taslak Rapor). Yüksek Öğretim Kurulu, Ankara. 2006.
  • 4. Trovato FM, Musumeci G. Practical guide to learn human heart anatomy on animal model. OA Anatomy, 2014;2(3):30.
  • 5. Mclachlan JC, Bligh J, Bradley P, SearlE J. Teaching anatomy without cadavers. Med Educ., 2004;38:418-24.
  • 6. Mclachlan JC, Patten D. Anatomy teaching: ghosts of the past, present and future. Med Educ., 2006;40:243-53.
  • 7. Balcombe J. Dissection: The Scientific Case for Alternatives. JAAWS 2001;4:117-126
  • 8. Greenfield CL, Johnson AL, Shaeffer DJ, Hungerford LL. Comparison of surgical skills of veterinary students trained using models or live animals. JAVMA, 1995;206:1840–1845.
  • 9. Bonagura JD. Cardiac Auscultation. The 26 th. Annual Waltham Diets/OSO Symposium Small Animal Diseases: Cardiology. Conference papers and proceedings, October 19-20, 2002. The Ohio State University, College of Veterinary Medicine. USA.
  • 10. Constable PT, Hinchcliff KW, Done SH, Grünberg W: Veterinary Medicine: A textbook of the diseases of cattle, horses, sheep, pigs and goats. 11th Ed. Elsevier Health Science, Saunders Ltd. Publishing., (2017).
  • 11. Kalaycı N.. Yükseköğretimde Uygulanan Toplam Kalite Yönetimi Sürecinde Gözardı Edilen Unsurlardan “Tky Merkezi” ve “Eğitim Programları. Türk Egitim Bilimleri Dergisi, 2008;6(2):163-188.
  • 12. Tümer Eİ, Miran B. Birinci A. Atatürk Üniversitesine Kayıtlı Öğrencilerin Öğretim Üyelerinden Beklentilerini Etkileyen Faktörlerin Analizi. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Derg, 2010;41(2):129-135.
  • 13. Sürmeli H, Şahin F. Üniversite Öğrencilerinin Biyoteknoloji Çalışmalarına Yönelik Bilgi Ve Görüşleri. Çukurova Üniv. Eğitim Fak. Derg, 2009;3(37):33-45.
  • 14. Persaud TVN. The Early History of Human Anatomy: From Antiquity to the Beginning of the Modern Area. Thomas Books. Springfield (1984).
  • 15. Gürbüz H, Karlıkaya E, Mesut R. Kadavra Bağışı Üzerine Görüşler. Turkiye Klinikleri J. Med. Ethics, 2004;12:234-241. 16. Dyer GS, Thorndike ME. Quidne mortui vivos docent? The evolving purpose of human dissection in medicaleducation. Acad Med., 2000;75:969–79.
  • 17. Aziz MA, McKenzie JC, Wilson JS, Cowie RJ, Ayeni SA, Dunn BK. The human cadaver in the age of biomedical informatics. Anat Rec., 2002;269:20–32.
  • 18. McNulty MA, Stevens-Sparks C, Taboada J, Daniel A, Lazarus MD. 2016. An anatomy precourse enhances student learning in veterinary anatomy. Anat Sci Educ 9: 344–356.
  • 19. Latorre RM, Garcia-Sanz MP, Moreno M, Hernandez F, Gil F, Lopez O, Ayala MD, Ramirez G, Vazquez JM, Arencibia A, Henry RW. How useful is plastination in learning anatomy? J Vet Med Educ., 2007;34:172–176.
  • 20. Ajao MS, Adepoju OO, Olayaki AL, Olawepo A, Adefolaju GA, Jimoh SA, Abioye AI. Physical Reactions of Nigerian Health Sciences Students to Formaldehyde Used as Cadaver Preservatives. Res. J. Of Applied Sci., 2011;6:20-24.
  • 21. Usanmaz SE, Akarsu ES, Vural N. Neurotoxic effects of acute and subacute formaldehyde exposures in mice. Envir Toxicol Pharmacol., 2002;11:93-100.
  • 22. Gültiken ME, Osmanağaoğlu Ş, Kalkan M, Onuk B, Demirci B, Atalar K. Veteriner anatomi eğitiminde anatomik model kullanımının didaktik etkinliği. VII. Ulusal Veteriner Anatomi Kongresi. 2011;11-12.
  • 23. Gültiken ME. Plastik model kullanımı veteriner anatomi eğitiminde alternatif olabilir mi? Animal Health, Prod. and Hyg. 2012;1:53-58.
  • 24. Gupta S, Westfall TC, Lechner AJ, Knuepfer MM. Teaching principles of cardiovascular function in a medical student laboratory. Adv Physiol Educ., 2005;29:118–127.

THE VIEWS ABOUT SOME PRACTICE COURSES OF VETERINARY FACULTY STUDENT'S: A SURVEY STUDY

Year 2018, Volume: 7 Issue: 2, 83 - 90, 31.08.2018

Abstract

References

  • 1. Bayrak S. Eğilim ve Kalite İlişkisi. Türk Yurdu Derg., 1996;17(123):40.
  • 2. Korukçuoğlu A. Üniversite Öğrencilerinin Eğitimden Beklentileri “Ege Üniversitesi Örneği”. Süleyman Demirel Üniv. İktisadi ve İdari Bilimler Fak, Derg., 2003;8(1):79-89.
  • 3. Anonim. Türkiye’nin Yüksek Öğretim Stratejisi (Taslak Rapor). Yüksek Öğretim Kurulu, Ankara. 2006.
  • 4. Trovato FM, Musumeci G. Practical guide to learn human heart anatomy on animal model. OA Anatomy, 2014;2(3):30.
  • 5. Mclachlan JC, Bligh J, Bradley P, SearlE J. Teaching anatomy without cadavers. Med Educ., 2004;38:418-24.
  • 6. Mclachlan JC, Patten D. Anatomy teaching: ghosts of the past, present and future. Med Educ., 2006;40:243-53.
  • 7. Balcombe J. Dissection: The Scientific Case for Alternatives. JAAWS 2001;4:117-126
  • 8. Greenfield CL, Johnson AL, Shaeffer DJ, Hungerford LL. Comparison of surgical skills of veterinary students trained using models or live animals. JAVMA, 1995;206:1840–1845.
  • 9. Bonagura JD. Cardiac Auscultation. The 26 th. Annual Waltham Diets/OSO Symposium Small Animal Diseases: Cardiology. Conference papers and proceedings, October 19-20, 2002. The Ohio State University, College of Veterinary Medicine. USA.
  • 10. Constable PT, Hinchcliff KW, Done SH, Grünberg W: Veterinary Medicine: A textbook of the diseases of cattle, horses, sheep, pigs and goats. 11th Ed. Elsevier Health Science, Saunders Ltd. Publishing., (2017).
  • 11. Kalaycı N.. Yükseköğretimde Uygulanan Toplam Kalite Yönetimi Sürecinde Gözardı Edilen Unsurlardan “Tky Merkezi” ve “Eğitim Programları. Türk Egitim Bilimleri Dergisi, 2008;6(2):163-188.
  • 12. Tümer Eİ, Miran B. Birinci A. Atatürk Üniversitesine Kayıtlı Öğrencilerin Öğretim Üyelerinden Beklentilerini Etkileyen Faktörlerin Analizi. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Derg, 2010;41(2):129-135.
  • 13. Sürmeli H, Şahin F. Üniversite Öğrencilerinin Biyoteknoloji Çalışmalarına Yönelik Bilgi Ve Görüşleri. Çukurova Üniv. Eğitim Fak. Derg, 2009;3(37):33-45.
  • 14. Persaud TVN. The Early History of Human Anatomy: From Antiquity to the Beginning of the Modern Area. Thomas Books. Springfield (1984).
  • 15. Gürbüz H, Karlıkaya E, Mesut R. Kadavra Bağışı Üzerine Görüşler. Turkiye Klinikleri J. Med. Ethics, 2004;12:234-241. 16. Dyer GS, Thorndike ME. Quidne mortui vivos docent? The evolving purpose of human dissection in medicaleducation. Acad Med., 2000;75:969–79.
  • 17. Aziz MA, McKenzie JC, Wilson JS, Cowie RJ, Ayeni SA, Dunn BK. The human cadaver in the age of biomedical informatics. Anat Rec., 2002;269:20–32.
  • 18. McNulty MA, Stevens-Sparks C, Taboada J, Daniel A, Lazarus MD. 2016. An anatomy precourse enhances student learning in veterinary anatomy. Anat Sci Educ 9: 344–356.
  • 19. Latorre RM, Garcia-Sanz MP, Moreno M, Hernandez F, Gil F, Lopez O, Ayala MD, Ramirez G, Vazquez JM, Arencibia A, Henry RW. How useful is plastination in learning anatomy? J Vet Med Educ., 2007;34:172–176.
  • 20. Ajao MS, Adepoju OO, Olayaki AL, Olawepo A, Adefolaju GA, Jimoh SA, Abioye AI. Physical Reactions of Nigerian Health Sciences Students to Formaldehyde Used as Cadaver Preservatives. Res. J. Of Applied Sci., 2011;6:20-24.
  • 21. Usanmaz SE, Akarsu ES, Vural N. Neurotoxic effects of acute and subacute formaldehyde exposures in mice. Envir Toxicol Pharmacol., 2002;11:93-100.
  • 22. Gültiken ME, Osmanağaoğlu Ş, Kalkan M, Onuk B, Demirci B, Atalar K. Veteriner anatomi eğitiminde anatomik model kullanımının didaktik etkinliği. VII. Ulusal Veteriner Anatomi Kongresi. 2011;11-12.
  • 23. Gültiken ME. Plastik model kullanımı veteriner anatomi eğitiminde alternatif olabilir mi? Animal Health, Prod. and Hyg. 2012;1:53-58.
  • 24. Gupta S, Westfall TC, Lechner AJ, Knuepfer MM. Teaching principles of cardiovascular function in a medical student laboratory. Adv Physiol Educ., 2005;29:118–127.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Nuri Altuğ This is me

Nurullah Özdemir This is me

Dilek Muz This is me

Nilay Seyidoğlu

Mehmet Ferit Can This is me

Serkan Erdoğan This is me

Mustafa Necati Muz This is me

Mehmet Fatih Özbezek This is me

Publication Date August 31, 2018
Submission Date February 6, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Altuğ, N., Özdemir, N., Muz, D., Seyidoğlu, N., et al. (2018). VETERİNER FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BAZI UYGULAMA DERSLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ: ANKET ÇALIŞMASI. Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi, 7(2), 83-90.

International Peer Reviewed Journal

The journal adopts Open Access Policy and does not request article proccessing charge (APC), article publishing charge or any other charges.

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.