Research Article
BibTex RIS Cite

Ulaştırma Yatırımları ve İlgili Etkenlerin Parasallaştırılması Bağlamında Planlamanın Değerlendirilmesi

Year 2022, Issue: 35, 482 - 488, 07.05.2022
https://doi.org/10.31590/ejosat.1074817

Abstract

Kentleşme bu yüzyılda artan bir eğilime sahiptir. Bunda muhtelif unsurların rolü bulunmaktadır. Söz konusu eğilim ise ulaştırma disiplinini yeni stratejiler geliştirmeye itmektedir. Hızlı teknolojik ilerlemeler ise ulaştırmanın ve kentleşmenin mahiyetini değiştirebilir. Bu bağlamda bu makalede öncelikle ulaştırmanın yenilikçilik ve teknoloji bağlamında kat ettiği gelişim ve değişim ele alınmaktadır. Ardından kentsel yayılma ve ulaştırma planlaması konularına değinilmektedir. Sonrasında fayda maliyet hesaplarında yatırımların parasallaştırılması çözümlenmektedir. Son olarak bu kapsamda sonuç ve öneriler verilmektedir.

References

  • Kızıltaş, M.Ç., Altan, M.F., 2018, A Review In Term Of Service Parameters On The Modal Choice sand Mass Transport, İzmir
  • Altan M.F., Kızıltaş M.Ç., 2019, Yüksek Hızlı Demiryolları, Yolcu Ve Yük Taşımacılığı Karşılaştırmaları Bağlamında Küresel Ölçekli Bir Derleme Çalışması, Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, ULAKBİM
  • McArthur, D.P., 2010. Regional Labour Markets and Spatial Interaction Mechanisms. Ph.D. Thesis, NHH (Norwegian School of Economics and Business Administration), Bergen.
  • Altan, M.F., Kızıltaş, M.Ç., 2018, Toplu Taşımada Çok Amaçlı Karar Verme ve Metropolitan Bir Alanda Ev-İş Ulaşım Hizmeti Modellemesi, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, ULAKBİM
  • Spaven, D. (2006). Are High-speed railways good for the environment. Transform Scotland, Edinburgh, 3.
  • T.C. Ulaştırma Bakanlığı, 2010. “Hedef 2023” 10. Ulaştırma Şurası, şura raporu, Ankara
  • Liu, Y., Zhang, X., Zeng, J., Zhang, X., Zhang, P., & Zhong, Z. (2007). Technology of Sound Intensity Theory in High Speed Railway Car Noise Controlling. In International Conference on Transportation Engineering 2007 (pp. 1243-1248).
  • Wong, W. G., Han, B. M., Ferreira, L., Zhu, X. N., & Sun, Q. X. (2002). Evaluation of management strategies for the operation of high-speed railways in China. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 36(3), 277-289.
  • Sutherland, D., Araujo, S., Égert, B., & Kozluk, T. J. (2009). Infrastructure investment: links to growth and the role of public policies.
  • Haluk Gerçek, Orhan Demir, 2015, Eskişehir Ulaştırma Ana Planı Revizyon Çalışması
  • İstanbul Metropoliten Alanı Kentsel Ulaşım Ana Planı Özet Raporu, 2011, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Müdürlüğü
  • Kızıltaş M. Ç., 2016, “Avrupa Birliği ve Ulaştırma Politikaları-5”, URL: http://www.ulastirmadunyasi.com/?p=8(Erişim zamanı; Ağustos, 08, 2016).
  • Kızıltaş, M.Ç., Altan, M.F., 2017, Evaluation of Intermodal Integration on the Context of Marmaray and Bosphorus Bridges, IRF Regional Congress, Dubai.
  • Sürdürülebilir Kentiçi Hareketlilik Planları (SUMP) Çalıştay Raporu, 2015, Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ)
  • Ulaşım Planlama Çalışmaları ve Ulaşım Ana Planı Hazırlama Kılavuzu, 2014, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Ulaşım Çalışma Komisyonu
  • Anderson, J. E., & Van Wincoop, E. 2004. Trade costs. Journal of Economic literature, 42(3), 691-751.
  • Combes, P. P., Mayer, T., & Thisse, J. F. 2008. Economic geography: The integration of regions and nations. Princeton University Press.
  • T.C. Ulaştırma Bakanlığı. 2010. “Hedef 2023” 10. Ulaştırma Şurası, şura raporu, Ankara
  • Litman, T., 2013, Understanding transport demands and elasticities, How prices and other factors affect travel behavior. Victoria Transport Policy Institute: Litman http://www. vtpi. org/elasticities.

Evaluation of Planning on the Context of Transportation Investments and Monetarying of Related Factors

Year 2022, Issue: 35, 482 - 488, 07.05.2022
https://doi.org/10.31590/ejosat.1074817

Abstract

In this century urbanization has an increasing trend. Various factors have roles on this issue. Mentioned trend forces transportation to develop new strategies. Rapid technological advancements can change the concept of transportatio and urbanization. On this context in this paper firstly improvement and change of transportation in the parallel of technology and innovation sre evaluated. Then urban sprawl and transportation planning issues are revealed. After these monetarying of investments in benefit cost calculations are expressed. Finally in this context conlusions and reccomendations are shared.

References

  • Kızıltaş, M.Ç., Altan, M.F., 2018, A Review In Term Of Service Parameters On The Modal Choice sand Mass Transport, İzmir
  • Altan M.F., Kızıltaş M.Ç., 2019, Yüksek Hızlı Demiryolları, Yolcu Ve Yük Taşımacılığı Karşılaştırmaları Bağlamında Küresel Ölçekli Bir Derleme Çalışması, Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dergisi, ULAKBİM
  • McArthur, D.P., 2010. Regional Labour Markets and Spatial Interaction Mechanisms. Ph.D. Thesis, NHH (Norwegian School of Economics and Business Administration), Bergen.
  • Altan, M.F., Kızıltaş, M.Ç., 2018, Toplu Taşımada Çok Amaçlı Karar Verme ve Metropolitan Bir Alanda Ev-İş Ulaşım Hizmeti Modellemesi, Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, ULAKBİM
  • Spaven, D. (2006). Are High-speed railways good for the environment. Transform Scotland, Edinburgh, 3.
  • T.C. Ulaştırma Bakanlığı, 2010. “Hedef 2023” 10. Ulaştırma Şurası, şura raporu, Ankara
  • Liu, Y., Zhang, X., Zeng, J., Zhang, X., Zhang, P., & Zhong, Z. (2007). Technology of Sound Intensity Theory in High Speed Railway Car Noise Controlling. In International Conference on Transportation Engineering 2007 (pp. 1243-1248).
  • Wong, W. G., Han, B. M., Ferreira, L., Zhu, X. N., & Sun, Q. X. (2002). Evaluation of management strategies for the operation of high-speed railways in China. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 36(3), 277-289.
  • Sutherland, D., Araujo, S., Égert, B., & Kozluk, T. J. (2009). Infrastructure investment: links to growth and the role of public policies.
  • Haluk Gerçek, Orhan Demir, 2015, Eskişehir Ulaştırma Ana Planı Revizyon Çalışması
  • İstanbul Metropoliten Alanı Kentsel Ulaşım Ana Planı Özet Raporu, 2011, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı Ulaşım Planlama Müdürlüğü
  • Kızıltaş M. Ç., 2016, “Avrupa Birliği ve Ulaştırma Politikaları-5”, URL: http://www.ulastirmadunyasi.com/?p=8(Erişim zamanı; Ağustos, 08, 2016).
  • Kızıltaş, M.Ç., Altan, M.F., 2017, Evaluation of Intermodal Integration on the Context of Marmaray and Bosphorus Bridges, IRF Regional Congress, Dubai.
  • Sürdürülebilir Kentiçi Hareketlilik Planları (SUMP) Çalıştay Raporu, 2015, Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ)
  • Ulaşım Planlama Çalışmaları ve Ulaşım Ana Planı Hazırlama Kılavuzu, 2014, Türkiye Belediyeler Birliği (TBB) Ulaşım Çalışma Komisyonu
  • Anderson, J. E., & Van Wincoop, E. 2004. Trade costs. Journal of Economic literature, 42(3), 691-751.
  • Combes, P. P., Mayer, T., & Thisse, J. F. 2008. Economic geography: The integration of regions and nations. Princeton University Press.
  • T.C. Ulaştırma Bakanlığı. 2010. “Hedef 2023” 10. Ulaştırma Şurası, şura raporu, Ankara
  • Litman, T., 2013, Understanding transport demands and elasticities, How prices and other factors affect travel behavior. Victoria Transport Policy Institute: Litman http://www. vtpi. org/elasticities.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Engineering
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Çağrı Kızıltaş 0000-0001-9852-9428

Yunus Ayözen 0000-0002-9394-1568

Publication Date May 7, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 35

Cite

APA Kızıltaş, M. Ç., & Ayözen, Y. (2022). Ulaştırma Yatırımları ve İlgili Etkenlerin Parasallaştırılması Bağlamında Planlamanın Değerlendirilmesi. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(35), 482-488. https://doi.org/10.31590/ejosat.1074817