Research Article
BibTex RIS Cite

Gender and Print Media

Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 28, 25.04.2020

Abstract

Dil, kültürlerin, ideolojilerin ve dünyanın algılanması ve değerlendirilmesinde en büyük güçtür. Kültür ve dil, birbirinden sürekli olarak etkilenen ve ayrı düşünülemeyen iki olgudur. Bir toplumun dilini inceleyerek, geleneksel toplumsal cinsiyet bakış açısını, cinsiyet rollerini, güç dağılımını ve önyargılarını gözlemlemek mümkündür. Dildeki erkek egemenliği, kadınların sosyal alandaki ikincil konumunu güçlendirir çünkü cinsiyetçi dilin kullanımı atasözleri, argo, günlük dil ve medya aracılığıyla çok yaygındır. Medyada kadınların temsil edilme şekli, kullanılan dilden büyük ölçüde etkilenir. Medya sosyal değerleri yansıtır ve geleneksel cinsiyet kalıp yargılarını ortaya çıkarır böylece kitle iletişim araçlarında cinsiyet rollerinin temsillerini görmek mümkündür. Kadınlar baskıya maruz kalırlar ve medyada ve dilde ikincil olarak kabul edilirler. Kitle iletişim araçları, özellikle televizyon, geleneksel cinsiyet rollerinin öğretilmesinde önemli roller oynar. Bu çalışma, ataerkil ideolojinin bir aracı olarak medyada dilin nasıl kullanıldığını ve cinsiyeti nasıl yansıttığını göstermeyi amaçlamaktadır.

References

  • Cameron, D. (2018). Women in Their Speech Communities, Routledge, London. Davis, D. M. (1990). Portrayals of Women in Prime-time Network Television: Some Demographic Characteristics. Sex Roles, 23(5-6), 325-332. Dyer, G. (1988). Advertising as Communication. Routledge, London. Eckert, P., McConnell-Ginet, S. (2003). Language and Gender, Cambridge University Press, Cambridge 2003. Fiske, J. (2011). Understanding Popular Culture. Routledge, London. Hellinger, M. Bußmann, H. (2001). Gender Across Languages: The Linguistic Representation of Women Volume 1, Benjamin, Amsterdam. Lakoff, R. (1975). Language and The Women’s Place, Harper Colophon Books, New York. Sadiqi, F. (2003). Women, Gender, and Language in Morocco, Brill, Boston. Sapir, E. (1966). Culture, Language and Personality: Selected Essays, Ed. By. D. G. Mandelbaum, University of California Press, Berkeley, CA. Spargo, T. (1999). Postmodern Encounters: Foucault and Queer History, Icon books, New York. Spender, D. (1987). Man Made Language, Pandora, London.
Year 2020, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 28, 25.04.2020

Abstract

References

  • Cameron, D. (2018). Women in Their Speech Communities, Routledge, London. Davis, D. M. (1990). Portrayals of Women in Prime-time Network Television: Some Demographic Characteristics. Sex Roles, 23(5-6), 325-332. Dyer, G. (1988). Advertising as Communication. Routledge, London. Eckert, P., McConnell-Ginet, S. (2003). Language and Gender, Cambridge University Press, Cambridge 2003. Fiske, J. (2011). Understanding Popular Culture. Routledge, London. Hellinger, M. Bußmann, H. (2001). Gender Across Languages: The Linguistic Representation of Women Volume 1, Benjamin, Amsterdam. Lakoff, R. (1975). Language and The Women’s Place, Harper Colophon Books, New York. Sadiqi, F. (2003). Women, Gender, and Language in Morocco, Brill, Boston. Sapir, E. (1966). Culture, Language and Personality: Selected Essays, Ed. By. D. G. Mandelbaum, University of California Press, Berkeley, CA. Spargo, T. (1999). Postmodern Encounters: Foucault and Queer History, Icon books, New York. Spender, D. (1987). Man Made Language, Pandora, London.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Gökçen Kara Erdemir 0000-0002-6048-3644

Publication Date April 25, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Kara Erdemir, G. (2020). Gender and Print Media. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 1-28.