Bu çalışmada; özellikle çevresel duyarlılığa sahip bireylerin,
yaşadıkları çevreyi koruma ve sahiplenme konusunda etkili olacağı öngörüsü ile,
üniversite öğrencilerinin çevresel sorunlar hakkındaki görüş ve beklentileri
değerlendirilmektedir. Bu amaçla; farklı
fakültelerde eğitim gören Namık Kemal Üniversitesi öğrencilerinin çevresel
duyarlılıkları araştırılmıştır. Çalışma; anket, gözlem ve konu ile ilgili
literatürlere dayalı bir yöntem kurgusu üzerinde şekillenmiştir. % 95 güven
aralığında 74 kişi olarak tespit edilen örneklem sayısı çalışmanın daha
sağlıklı sonuçlanması açısından 100 kişi olarak belirlenmiştir. Anket
bulgularının değerlendirilmesinde yüzde dağılımları ile ki kare testlerini
içeren tanımlayıcı istatistik teknikleri kullanılmıştır. Verilerin analizi
bilgisayar ortamında yapılmış olup, Microsoft Excel ve SPSS paket programları
kullanılmıştır. Anket verileri; sosyo-demografik bulgular, çevresel ilgi
düzeyine ilişkin bulgular ve çevresel tutum düzeyine ilişkin bulgular olmak
üzere üç ana başlık altında değerlendirilmiştir. Ayrıca ki kare analizleri ile;
çevresel duyarlılıklar ile eğitim görülen birim ve cinsiyet arasında
istatistiki açıdan ilişki olup olmadığı sorgulanmıştır. Araştırma sonucunda
anket uygulanan öğrencilerin; belirli bir çevresel duyarlılığa sahip olduğu,
bununla birlikte çevresel duyarlılıklar ile eğitim görülen birim ve cinsiyet
arasında fark olduğu ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak; çevresel sorunların
oluşumunda çevre eğitiminin rolü oldukça önemlidir ve bu anlamda çevre
duyarlılığı yüksek bireylerin yetiştirildiği eğitim kurumlarına önemli görevler
düşmektedir.
Journal Section | Peyzaj Planlama ve Tasarım / Landscape Planning and Design |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 15, 2017 |
Submission Date | September 7, 2017 |
Acceptance Date | December 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 16 |