Türkiye coğrafi açıdan, uygun toprak ve iklim koşullarına sahip olmasından dolayı kaliteli ve farklı şaraplık üzüm çeşitlerinin üretilebileceği bir ülkedir. Ancak şaraplık üzüm üretimi yıllar içerisinde ihmal edilmiştir. Türkiye’de üretilen üzümün, sadece %2,5-3’lük bölümü şaraplık olarak değerlendirilmektedir. Bu çalışmada; Türkiye’nin Avrupa Birliği (AB) şarap pazarındaki rekabet gücünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 2000-2014 dönemine ilişkin makro ekonomik veriler kullanılmış ve analizlerde “Açıklanmış Karşılaştırmalı Üstünlükler” (AKÜ) indeksinden yararlanılmıştır. AKÜ-Balassa indeksi ile ilgili bulgulara bakıldığında Türkiye’nin Avrupa Birliği pazarındaki şarap dış satımında, Almanya’ya karşı rekabet gücünün bulunduğu sonucuna varılmıştır. Belçika, Hollanda, Fransa, İtalya, İspanya gibi diğer ülkelerin karşısında ise rekabet gücünün kalmadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | TARGİD (İç Anadolu Bölgesi 2. Tarım ve Gıda Kongresi) Özel Sayısı |
Authors | |
Publication Date | April 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 |