Bu çalışmanın temel amacı, gastronomik değerlerin önemli bir parçası olarak değerlendirilen sokak lezzetlerine karşı turislerin algılarını Adana ili özelinde incelemektir. 4-6 Ekim 2019 tarihleri arasında gerçekleştirilen Adana Lezzet Festivali esnasında 1100 kişiye anket uygulanmıştır. Yerli turistlerin sokak lezzetlerine yönelik algılarının hangi boyutlardan oluştuğunu belirlemek amacı ile açıklayıcı yapılan faktör analizi sonucunda; gıda kalitesi, servis kalitesi, üretim kalitesi, hijyen kalitesi ve yerellik olmak üzere beş boyut elde edilmiştir. Çalışma bulguları gıda kalitesi ve hijyen çalışmalarında olduğu gibi tek boyut olarak değerlendirilirken; hizmet kalitesi iki boyutlu bir yapı sergilemiştir. Yerellik boyutu ise araştırmacılar tarafından ölçeğe konmuş ve tek boyut olarak saptanmıştır. Sokak yiyeceklerine yönelik algı ölçeğine uygulanan doğrulayıcı faktör analizi neticesinde de tüm maddelerin ilgili boyutlarla ilişkisi anlamlı olduğu saptanmıştır. Buradan haraketle sokak yiyeceklerine yönelik algı ölçeği’nin güvenilir ve geçerli olduğunu ve konu ile ilgili yapılacak çalışmalarda kullanılabileceğini ortaya koymaktadır. Ayrıca, sokak yiyeceklerine yönelik algı boyutları bağlamında, demografik değişkenler açısından istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 22, 2020 |
Submission Date | September 2, 2020 |
Acceptance Date | November 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |