Bu çalışmanın temel amacı 2022/2023 eğitim öğretim yılında kullanılan 5. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarında biyografi kullanım durumunun incelenmesidir. Bu durumda, Sosyal Bilgiler dersinin eğitim ve öğretiminde yeni yöntem ve teknikler konusunda yapılan literatürdeki araştırmalar ile daha etkili Sosyal Bilgiler öğretimi için kavramlardan, görsel materyallerden ve edebiyattan nasıl yararlanılabileceği üzerinde durulmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada doküman olarak Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan İlköğretim Sosyal Bilgiler 5. sınıf ders kitabından yararlanılmıştır. Yapılan çalışmanın sonuçlarına göre 5. sınıf sosyal bilgiler ders kitabında 10 kişinin biyografisine yer verildiği ve biyografisi kullanılan kişilerin tamamının erkek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Sosyal Bilgiler ders kitabındaki bütün ünitelerde uygun kişiler araştırılarak biyografi kullanımında eşit dağılım yapılması ve kadın kişilerin biyografilerine de yer verilmesi önerileri sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Development in Education, Curriculum Evaluation in Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 4 |