Bu
çalışmanın amacı birinci sınıf Türkçe (ilk okuma yazma) öğretim programını
değerlendirmektir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması
deseni kullanılmıştır. Çalışmanın
verileri gözlem ve görüşme formu ile toplanmıştır. Gözlem yapılan okulun
seçiminde öğrenci profili dikkate alınarak tipik durum örneklemesi, görüşme yapılan öğretmenlerin belirlenmesinde
ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Görüşme ve
gözlem yoluyla elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen verilere bakılarak 1. sınıf Türkçe
öğretim programının bazı yönlerden eksikliklerinin bulunduğu bu bakımdan
yeniden gözden geçirilmeye ihtiyaç duyulduğu söylenebilir.
Birinci sınıf Türkçe programı ilk okuma yazma öğretimi program değerlendirme
In this study, it was aimed to evaluate the first grade Turkish language curriculum. In the study, case study was used in qualitative research methods. The data of the study was collected by observation and interview form. In the selection of the observing school, sampling of the typical situation was taken by taking the student profile and purpose sampling methods was used in the determination of the interviewed teachers. Data obtained by interview and observation were analyzed by descriptive analysis technique. According to the results obtained from the research, it can be said that it is there are some deficiencies and in this aspect necessary to re-examine the first grade Turkish language curriculum.
First grade Turkish language curriculum teaching of reading and writing curriculum evaluation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 32 |