Birçok uzman tarafından balığın insan beslenmesindeki önemi vurgulanmasına karşı üç
tarafı denizlerle çevrili olan Türkiye’de balık tüketimi istenen düzeylerde değildir. Sadece
denize kıyısı olan ve tatlı su kaynaklarına yakın olan bölgelerde balık tüketimi biraz daha
iyidir. Araştırma bölgesinde de kişi başına düşen balık tüketimi Türkiye ortalaması olan
7,65 kg’ın yaklaşık iki katı iken gelişmiş ülkeler ortalaması olan 30 kg’ın yarısı kadardır.
Karadeniz bölgesinde hanelerin büyük çoğunluğu işlenmiş balık tüketimine ve lokantada
balık yemeye sıcak bakmamaktadır. Yörede tüketici kitlelerinin özelliklerini dikkate alarak
hamsi, palamut ve mezgitin balık sezonunda ve alabalığın ise her mevsimde tüketicilerin
istediği, yer, şekil ve zamanda onlara ulaştırılmasıyla bu ilçede balık tüketimi artırılabilir.
Ayrıca konserve balık pazarlayan firmalar ve lokantaların tüketicilerin ilgisini çekecek
çalışmalar yapmaları gerekmektedir. Bunun dışında bu bölgede balık satışı yapan firmaların
tüketicinin sosyal, kültürel ve demografik özelliklerini dikkate alan bir pazarlama anlayışı
ile bu bölgede ki hanelerde balık tüketimi artırılabilir.
That fish consumption in Turkey is not at the desired level against by many
experts emphasized the importance of the fish in human nutrition and surrounded with sea
on three sides. Fish consumption is a little better only the coastal of sea or near to the fresh
water supply in the region. Per capita fish consumption is an average of 7.65 kg in Turkey,
per capita fish consumption is was approximately twice average of Turkey in the research
region. Per capita fish consumption about 30 kg in the developed countries. Per capita fish
consumption in the research region is half the average of per capita fish consumption of
developed countries. The majority of households in the region are reluctant to eat processed
fish consumption and fish restaurants. Fish consumption of consumer in this region can be
increased taking into account the characteristics of the consumers and to increase the
anchovy, bonito and whiting in fishing season and trout in every season which in location,
shape and time of consumers wants is delivery. In addition, the company that markets
canned fish to consumers with fish restaurant are required to work will be of interest to
consumers. Apart from this company that takes into account with a marketing approach the
demographic, social and cultural characteristics of the households can be increased fish
consumption in this area.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2016 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 29 Sayı: 2 |