Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Karadeniz Bölgesinde Bulunan İllerin Eğitim Etkinliklerinin Ortaöğretim Düzeyinde İncelenmesi: Malmquıst-TFV Endeksi Uygulaması

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 3, 87 - 108, 19.10.2016
https://doi.org/10.18037/ausbd.390364

Öz



 Hızla gelişen rekabet ortamı içerisinde toplumların gelişimi, eğitimde etkinlik ve verimliliği arttırmalarıyla mümkündür. Bu kapsamda özellikle ortaöğretim, bir ülkenin kalkınmasında önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmada Karadeniz Bölgesi’nde bulunan 18 ilin 2007-2011 dönemindeki ortaöğretim düzeyinde eğitim performanslarında meydana gelen değişim Malmquist-TFV endeksi yöntemi kullanılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Analiz sonuçları, bu dönemde 18 ilin eğitim performansında yıllık ortalama %4,4’lük bir artış olduğunu göstermiştir. Ayrıca bu artışın büyük oranda teknolojik gelişimden kaynaklandığı tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Abbott, M., Doucouliagos, C. (2003). The Efficiency of Australian Universities: A Data Envelopment Analysis. Economics of Education Review, 22, 89–97.
  • Alexander, W.R.J., Haug, A.A., Jaforullah, M. (2010). A Two-Stage Double-Bootstrap Data Envelopment Analysis of Efficiency Differences of New Zealand Secondary Schools. Journal of Productivity Analysis, 34, 99-110.
  • Ar, İ. M. (2012). Türkiye’deki Havalimanlarının Etkinliklerindeki Değişimin İncelenmesi: 2007-2011 Dönemi İçin Malmquist-TFV Endeksi Uygulaması. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 26 (3-4), 143-160.
  • Aras, G., Gencer, C. (2011). Muğla İlindeki Mermer İşletmelerine Yönelik Veri Zarflama Analizi Örnek Olayı. İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri ve İstatistik Dergisi, 13 (12. Uluslararası Ekonometri, Yöneylem Araştırması, İstatistik Sempozyumu Özel Sayısı), 139-153.
  • Atan, M., Karpat, G., Göksel, A. (2002). Ankara’daki Anadolu Liselerin Toplam Etkinliğinin Veri Zarflama Analizi (VZA) İle Saptanması, XI. Eğitim Bilimleri Kongresi, 23-26 Ekim, Yakın Doğu Üniversitesi, Lefkoşe, KKTC.
  • Atan, M. (2005). Üretim ve Verimlilik Arttırma Teknikleri (Eğitim Notları). Erişim Tarihi 12 Mayıs 2013. http://www.umitkenanbingol.com/ekitaplar/ekonemi/verimlilik_art_rma_teknikleri.pdf
  • Atan, M., Çatalbaş, G. K. (2005). Bankacılıkta Etkinlik ve Sermaye Yapısının Bankaların Etkinliğine Etkisi. İktisat İşletme ve Finans, 20 (237), 49-62.
  • Avcı, M. A., Kaya, A. A. (2008). Geçiş Ekonomileri ve Türk Tarım Sektöründe Etkinlik ve Toplam Faktör Verimliliği Analizi (1992-2004). Ege Akademik Bakış, 8 (2), 843-860.
  • Avkıran, N. K. (1999). Investigating Technical and Scale Efficiencies of Australian Universities Through Data Envelopment Analysis. Socio-Economic Planning Sciences, 35, 57-80.
  • Aydemir, Z. C. (2002). Bölgesel Rekabet Edebilirlik Kapsamında İllerin Kaynak Kullanım Görece Verimlilikleri: Veri Zarflama Analizi Uygulaması (Yayın No:2664). Ankara: DPT-Uzmanlık Tezi.
  • Bakırcı, F., Babacan, A. (2010). İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinde Ekonomik Etkinlik. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 24 (2), 215-234.
  • Bakış, O., Levent, H., İnsel, A., Polat, S. (2009). Türkiye’de Eğitime Erişimin Belirleyicileri, İstanbul: Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi.
  • Baki, B., Ar, İ.M. (2009). ÇAYKUR’a Bağlı Fabrikaların Etkinlik Analizi: Malmquist-TFV Endeksi Uygulaması. İktisat İşletme ve Finans Dergisi, 24 (284), 77-108.
  • Balkan, D. (2009). Sivas İli Orta Öğretim Kurumlarının Eğitim Etkinliklerinin Veri Zarflama Analizi İle Ölçülmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Balkan, D., Arıkan, M. (2010). Sivas İlindeki Orta Öğretim Kurumlarının Etkinliklerinin Öğrenci Başına Düşen Öğretmen ve Derslik Sayısı Bakımından Veri Zarflama Analizi İle Ölçülmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 11 (2), 133-154.
  • Banker, R. D., Charnes, A., Cooper, W. W. (1984). Some Models For Estimating Technical and Scale Inefficiencies in Data Envelopment Analysis. Management Science, 30 (9), 1078-1092.
  • Baysal, M. E., Toklu, B. (2001). Veri Zarflama Analizi İle Bazı Orta Öğretim Kurumlarının Performanslarının Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 6 (2), 203-220.
  • Bektaş, A. (2007). Ankara’daki Özel Liselerin Etkinliğinin Veri Zarflama Analizi İle Ölçümü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Berberoğlu, G., Kalender, İ. (2005). Öğrenci Başarısının Yıllara, Okul Türlerine, Bölgelere Göre İncelenmesi: ÖSS ve PISA Analizi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi, 4(7), 21-35.
  • Berger, A. N., Humphrey, D. B. (1997). Efficiency of Financial Institutions: International Survey and Directions For Future Research. European Journal of Operational Research, 98(2), 175-212.
  • Bessent, A., Bessent, W., Kennington, J., Reagan, B. (1982). An Application of Mathematical Programming To Assess Productivity in The Houston Independent School District. Management Science, 28(12), 1355-1367.
  • Bifulco, R., Bretschneider, S. (2000). Estimating School Efficiency A Comparison of Methods Using Simulated Data. Economics of Education Review, 20, 417–429.
  • Boussofiane, A., Dyson, R.G., Thanassoulis, E. (1991). Applied Data Envelopment Analysis. European Journal of Operational Research, 52(1), 1-15.
  • Bradley, S., Johnes, G., Millington, J. (2000). The Effect of Competition on The Efficiency of Secondary Schools in England. European Journal of Operational Research, 135, 545-568.
  • Candemir, M., Deliktaş, E. (2007). Production Efficiency and Total Factor Productivity Growth in Turkish State Agricultural Enterprises (Working Paper No: 07/03). İzmir: Ege University Working Papers in Economics.
  • Candemir, M., Duran, F.M., Koyubenbe, N. (2009). İzmir 16.Bölge Birliği Tarım Kredi Kooperatiflerinde Teknik Etkinlik, Ölçek Etkinliği, Teknik İlerleme, Etkinlikteki Değişme ve Verimlilik Analizi: 2001- 2008. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 1 (2), 13-35.
  • Charnes, A.. Cooper, W.W., Rhodes, E. (1978). Measuring The Efficiency of Decision Making Units. European Joumal of Operational Research, 2(6), 429-444.
  • Conroy, S. J., Arguea, N. M. (2007). An Estimation of Technical Efficiency For Florida Public Elementary Schools. Economics of Education Review, 27, 655–663.
  • Currier, S. R. (2012). The Relationship Between Institutional Efficiency and Instructional Quality in Higher Education. Creative Education, 3(2), 224- 227.
  • Cvijanovic, J. M., Sajfer, Z., Grigcic, Z., Lazic, J., Besic, C. (2012). Application of DEA Method in Comparative Analysis of Non-Profit Organizations Efficiency (Case Studies of State High Mechanical Technical Schools of Belgrade District in Periods of 1994/1998 and 2004/2008 Years). Technics Technologies Education Management, 7(2), 724-746.
  • Çakır, S., Perçin, S. (2012). Kamu Şeker Fabrikalarında Etkinlik Ölçümü: VZA- Malmquist TFV Uygulaması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (4), 49-63.
  • Çetin, A.C. (2006). Türk Tekstil Sektörü ve Türk Tekstil Firmalarının Etkinlik Düzeylerinin Belirlenmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİBF Dergisi, 8(2), 255-278.
  • Çınar, Y. (2013). Türkiye’de Kamu Üniversitelerinin Eğitim-Araştırma Etkinlikleri ve Etkinlik Artışında Stratejik Önceliklerin Rolü: Çok-Aktiviteli VZA Uygulaması. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 68(2), 27 – 62.
  • Dağ, S. (2011). Türkiye’deki Katılım ve Mevduat Bankalarının Etkinliklerinin Veri Zarflama Analizi Yöntemiyle Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dumlupınar Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Dalkılıç, N. (2012). Türkiye’de Hayat Dışı Sigortacılık Sektöründe Etkinlik Analizi. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 55, 71-90.
  • Davutyan, N., Demir, M., Polat, S. (2010). Assessing The Efficiency of Turkish Secondary Education: Heterogeneity, Centralization, and Scale Diseconomies. Socio-Economic Planning Sciences, 44, 35–44.
  • Deliktaş, E. (2002). Türkiye Özel Sektör İmalât Sanayiinde Etkinlik ve Toplam Faktör Verimliliği Analizi. ODTÜ Gelişme Dergisi, 29(3-4), 247-284.
  • Demir, İ., Depren, Ö. (2010). Assessing Turkey’s Secondary Schools Performance by Different Region in 2006. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2305–2309.
  • Denaux, Z. S., Lipscomb, C. A., Plumly, L.W. (2011). Assessıng The Technical Efficiency of Public High Schools in The State of Georgia. Review of Business Research, 11(5), 46-57.
  • Dinçer, E. (2008). Veri Zarflama Analizinde Malmquist Endeksiyle Toplam Faktör Verimliliği Değişiminin İncelenmesi Ve İMKB Üzerine Bir Uygulama. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi, 25(2), 825-846.
  • Dutta, S. (2012). Evaluating the Technical Efficiency of Elementary Education in India: An Application of DEA. The IUP Journal of Applied 32 Economics, 11(2), 31-47. Eğilmez, G., McAvoy, D. (2013). Benchmarking Road Safety of U.S. States: A Dea-Based Malmquist Productivity Index Approach. Accident Analysis and Prevention, 53, 55– 64.
  • Eraydın, K., Gül, E., Çevik, B., Demir, E. (2012). Türkiye’de İllerin Gelişmişlik Düzeyi Araştırması, İktisadi Araştırmalar Bölümü. Erişim Tarihi 15 Mayıs 2013, http://ekonomi.isbank.com.tr/UserFiles/pdf/ar_03_2012.pdf.
  • Ergülen, A., Torun, I. (2009). Efficiency Differences Across High Schools in Niğde, Province of Turkey. Journal of Applied Sciences, 9(9), 1733-1739.
  • Essid, H., Ouellette, P., Vigeant, S. (2013). Productivity, Efficiency and Technical Change of Tunisian Schools: A Bootstrapped Malmquist Approach With Quasi-Fixed Inputs. Omega, 42, 88–97.
  • Farrell, M. J. (1957). The Measurement of Productive Efficiency. Journal of the Royal Statistical Society, 120(3), 253-281.
  • Flegg, A. T., Allen, D. O., Field, K., Thurlow, T. W. (2003). Measuring The Efficiency and Productivity of British Universities: An Application of DEA and The Malmquist Approach. Education Economics, 12(3), 231-249.
  • Gök, M. S., Sezen, B. (2011). Analyzing The Efficiencies of Hospitals: An Application of Data Envelopment Analysis. Journal of Global Strategic Management, 10, 137-146.
  • Göktolga, Z.G., Artut, A. (2011). Sivas İlinde Liselerin Veri Zarflama Analizi İle Değerlendirilmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 12(2), 63-78.
  • Gronberg, T.J., Jansen, D.W., Taylor, L.L. (2011). The Relative Efficiency of Charter Schools: A Cost Frontier Approach. Economics of Education Review, 31, 302– 317
  • Grosskopf, S., Moutray, C. (2001). Evaluating Performance in Chicago Public High Schools in The Wake of Decentralization. Economics of Education Review, 20, 1–14.
  • Gündüz, O., Ceyhan, V., Esengün, K. (2013). Farklı Üniversitelerin Meslek Yüksekokullarının Etkinlik Düzeylerinin Karşılaştırılması Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15 (25), 67-77.
  • Güzhan, G. (2007). Mesleki ve Teknik Eğitim Sisteminin Performansının Değerlendirilmesinde Bir Veri Zarflama Analizi Uygulaması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Haelermans, C., Witte, K.D. (2012). The Role of Innovations in Secondary School Performance-Evidence From A Conditional Efficiency Model. European Journal of Operational Research, 223, 541–549.
  • Hevedanlı, M., Ekici, G. (2011). Lise Öğrencilerinin Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi (Diyarbakır İli Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 64-79.
  • Işık, İ., Hassan, M. K. (2003). Financial Disruption and Bank Productivity: The 1994 Experience of Turkish Banks. The Quarterly Review of Economics and Finance, 43, 291-320.
  • Karaca, K. (2003). Türkiye’de Kamu İktisadi Teşebbüslerinin Etkinlik Ölçümü Üzerine Bir Uygulama (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karaman, İ., Dilber, R., Sönmez, E. (2004). Orta Öğretim Başarı Ölçütleri İle ÖSS Puanları Arasındaki İlişkinin Araştırılması. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9, 263-269.
  • Karsak, E.E., İşcan, F. (2000). Çimento Sektöründe Göreli Faaliyet Performanslarının Ağırlık Kısıtlamaları ve Çapraz Etkinlik Kullanılarak Veri Zarflama Analizi İle Değerlendirilmesi. Endüstri Mühendisliği Dergisi, 11(3), 2-10.
  • Kasap, Y. (2010). Türkiye Kömür İşletmelerinde Teknik Etkinlik ve Toplam Faktör Verimlilik Gelişimi. Dumlupınar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 22, 75-86.
  • Katharaki, M., Katharakis, G. (2010). A Comparative Assessment of Greek Universities’ Efficiency Using Quantitative Analysis. International Journal of Educational Research, 49, 115–128.
  • Kayalı, C. A. (2007). 2000-2006 döneminde Türkiye’de faaliyet gösteren sigorta şirketlerinin etkinlik değerlendirmesi. Celal Bayar Üniversitesi İİBF Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 14(2), 103-115.
  • Kaygın, E. (2006). Kars-Ardahan-Iğdır İlleri Orta Öğretim Kurumlarının Etkinliklerinin Veri Zarflama Analizi Yöntemiyle Belirlenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kafkas Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Kıranoğlu, M. E. (2005). Measuring Secondary School Education Efficiencies of Turkish Provinces: An Application of Data Envelopment Analysis. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi/ Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kırjavainen, T., Loikkanen, H.A. (1998). Efficiency Differences of Finnish Senior Secondary Schools: An Application of DEA And Tobit Analysis. Economics of Education Review, 17(4), 377-394.
  • Kounetas, K., Anastasiou, A., Mitropoulos, P., Mitropoulos, I. (2011). Departmental Efficiency Differences Within A Greek University: An Application of A DEA And Tobit Analysis. International Transactions in Operational Research, 18, 545-559.
  • Kuah, C.T., Wong, K.Y. (2011). Efficiency Assessment of Universities Through Data Envelopment Analysis. Procedia Computer Science, 3, 499-506.
  • Kula, V., Kandemir, T., Özdemir, L. (2009). VZA Malmquist Toplam Faktör Verimlilik Ölçüsü: İMKB’ye Koteli Çimento Şirketleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(17), 187-202
  • Kutlar, A., Kartal, M. (2004). Cumhuriyet Üniversitesinin Verimlilik Analizi: Fakülteler Düzeyinde Veri Zarflama Yöntemiyle Bir Uygulama. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 49-79.
  • Lee, B. L. (2013). Productivity, Technical and Efficiency Change in Singapore’s Services Sector, 2005 to 2008. Applied Economics, 45(15), 2023-2029.
  • Liu, L. C., Lee, C., Tzeng, G. H. (2004). DEA Approach For The Current and The Cross Period Efficiency For Evaluating The Vocational Education. International Journal of Information Technology & Decision Making, 3(2), 353–374.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (1973). Erişim Tarihi 05 Temmuz 2013, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html.
  • Özok, U. (2006). Veri Zarflama Analizi Ve Malmquist-Toplam Faktör Verimliliği Endeksi İle Türkiye’deki İllerin Tarım Etkinliklerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi/Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özden, Ü. H. (2008). Veri Zarflama Analizi (VZA) İle Türkiye’deki Vakıf Üniversitelerinin Etkinliğinin Ölçülmesi. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 37(2), 167-185.
  • Özgüven, E. (1991). Eğitimde Niteliğin Geliştirme Aracı Olarak Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 1(2), 3-13.
  • Pires, H. M., Fernandes, E. (2012). Malmquist Financial Efficiency Analysis For Airlines. Transportation Research Part E, 48, 1049-1055.
  • Qazi, A. Q., Yulin, Z. (2012). Productivity Measurement of Hi-Tech Industry of China Malmquist Productivity Index-DEA Approach. Procedia Economics and Finance, 1, 330 – 336.
  • Rayeni, M. M., Saljooghi, F. H. (2010). Performance Assessment of Education Institutions Through Interval DEA. Journal of Applied Sciences, 10 (22), 2945-2949.
  • Roos, P. (1997). Measurement of Productivity İn Hospital Services Using Malmquist Index Approaches: A Discussion of Methods and Illustration to Eye Surgery. CSLS Conference on Service Sector Productivity and the Productivity Paradox, 11-12 April, Ottawa, Canada.
  • Sarıkaya, M., Kabasakal, A., Kutlar, A. (2012). Türkiye’de Bölgesel Olarak Devlet Demiryollarının 2000-2010 Döneminde VZA İle Etkinliğinin ve Malmquist Endeksi İle Toplam Faktör Verimliliğinin Belirlenmesi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 133-155.
  • Sengupta, A., Pal, N. P. (2012). Assessing The Primary Schools-A Multi Dimensional Approach: A School Level Analysis Based on Indian Data. International Journal of Educational Development, 32, 264–272.
  • Tanase, I., Tidor, A. (2012). Efficiency Progress and Productivity Change in Romania Machinery Industry 2001-2010. Procedia Economics and Finance, 3, 1055 – 1062.
  • Tatje, E. G., Lovell, C. A. K. (1997). The Sources of Productivity Change in Spanish Banking. European Journal of Operational Research, 98, 364-380.
  • Torgay, A. (2010). Sağlık Reformlarının Eğitim Hastanelerinin Performansına Etkileri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Başkent Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Tzeremes, N., Halkos, G. (2010). A Dea Approach For Measuring University Departments’ Efficiency (MPRA Paper No.24029). University of Thessaly Department of Economics.
  • URL 1. Erişim Tarihi 10 Mayıs 2013, http://www.ekodialog.com/Konular/etkinlik-olcme-yontemleri.html.
  • URL 2. Erişim Tarihi 26 Nisan 2013, http://www.osym.gov.tr/belge/1-12668/gecmis-yillardaki-sinavlara-ait-sayisal-bilgiler.html.
  • URL 3. Erişim Tarihi 27 Nisan 2013, http://tuikapp.tuik.gov.tr/Bolgesel/tabloYilSutunGetir.do?durum=acKapa&menuNo=279&altMenuGoster=1.
  • URL 4. Erişim Tarihi 15 Mayıs 2013, http://www.ika. org.tr/NewsDownload/sege2011.pdf.
  • Usero, B., Asimakopoulos, G. (2013). Productivity Change and Its Determinants Among Leading Mobile Operators in Europe. Applied Economics, 45(20), 2915-2925.
  • Uzgören, E., Şahin, G. (2011). Türk Bankacılık Sektörü’nde Yeniden Yapılandırma Uygulamalarının Mevduat Bankaları Finansal Etkinliği Üzerine Etkisi. TİSK Akademi, 6(12), 184-219.
  • Uzgören, E., Şahin, G. (2013). Dumlupınar Üniversitesi Meslek Yüksek Okulları’nın Performanslarının Veri Zarflama Analiziyle Ölçümü. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(18), 91-110.
  • Vergil, H., Abasız, T. (2008). Toplam Faktör Verimliliği, Hesaplanması ve Büyüme İlişkisi: Collins Bosworth Varyans Ayrıştırması. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), 160-188.
  • Warning, S. (2004). Performance Differences in German Higher Education: Empirical Analysis of Strategic Groups. Review of Industrial Organization, 24, 393-408.
  • Wongchai, A., Liu, W. B., Peng, K. C. (2012). DEA Metafrontier Analysis on Technical Efficiency Differences of National Universities in Thailand. International Journal on New Trends in Education and Their Implications, 3(4), 30-42.
  • Worthington, A. C., Lee, B. L. (2005). Efficiency, Technology and Productivity Change in Australian Universities, 1998-2003. Discussion Papers in Economics, Finance and International Competitiveness. Queensland University of Technology, 195, 1-26.
  • Yeşilyurt, C., Alan, M. A. (2002). Fen liselerinin 2002 yılı göreceli etkinliğinin veri zarflama analizi (vza) yöntemi ile ölçülmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(2), 91-104.
  • Yeşilyurt, C. (2009). Türkiye’deki İktisat Bölümlerinin Göreceli Performanslarının Veri Zarflama Analizi Yöntemiyle Ölçülmesi: KPSS 2007 Verilerine Dayalı Bir Uygulama. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(4), 135-147.
  • Yeşilyurt, C., Alan, M. A. (2010). Fen Liselerinin Göreceli Etkinliğinin Veri Zarflama Analizi (VZA) Yöntemi İle Ölçülmesi. Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 4(2), 91-104.
  • Yolalan, R. (1993). İşletmeler Arası Göreli Etkinlik Ölçümü. Ankara: MPM Yayınları, No:473
  • Yu, W., Ramanathan, R. (2009). An Assessment of Operational Efficiency of Retail Firms in China. Journal of Retailing
Toplam 100 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. İlker Murat Ar Bu kişi benim

Öğr. Grv. Aylin Ofluoğlu Bu kişi benim

Prof. Dr. Birdoğan Baki

Yayımlanma Tarihi 19 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 1 Ağustos 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ar, D. D. İ. M., Ofluoğlu, Ö. G. A., & Baki, P. D. B. (2016). Karadeniz Bölgesinde Bulunan İllerin Eğitim Etkinliklerinin Ortaöğretim Düzeyinde İncelenmesi: Malmquıst-TFV Endeksi Uygulaması. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(3), 87-108. https://doi.org/10.18037/ausbd.390364