İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Trakya Bölgesinde COVID-19 Sonrası Tarım Kredi Kooperatif Marketlerin Stratejileri

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 21, 69 - 78, 01.07.2022
https://doi.org/10.55589/bsbd.1129323

Öz

Perakendecilik günümüz dünyasında tüketim ekonomisinin vaz geçilmez öğelerinden birisidir. Tüketici ile ürün arasındaki köprü rolünü üstlenen perakendecilik, kavram olarak geniş bir ürün ve hizmet yelpazesini ifade etmektedir. Perakende tanımlaması kapsamına sadece market ve mağazalar değil, hizmet sağlayıcılar da dahil edilmektedir. Perakende sektörü, teknolojik gelişmelerle birlikte değişen dünyada ortaya çıkan eğilimlerden hızlı bir şekilde etkilenmektedir. Dijitalleşme, yeni tüketici davranışları ve teknolojinin beraberinde getirdiği kolaylıklar ve alternatif kanallar perakendeciliğin de yeniden tanımlanmasına vesile olmaktadır. Örneğin Covid-19 salgını, tüm dünyada perakende kanallarının konvansiyonel mağazacılıktan, elektronik ticaret olarak tabir edilen online satış kanallarına doğru yönelmesini sağlamıştır. Bu çalışmada, perakende sektörünün yeni dönemde geçirdiği kavramsal değişim ve gelişim ile birlikte dünya ve Türkiye ölçeğinde sektöre, Pandeminin tetiklediği etkilerin penceresinden bakılmaktadır. Ortaya çıkan değişimler irdelenmekte ve gıda perakendesinde yaşananlar ele alınmaktadır. Türkiye açısından önemli bir başarı hikâyesine doğru evirilen “Kooperatif Marketler” kapsamlı bir şekilde irdelenmekte, Trakya Bölgesi özelinde marketlerin durumu incelenmektedir.

Kaynakça

  • Aksulu, İ. (2002), Dünyada ve Türkiye’de Perakendecilik ve Özel Markalar, İlkem Matbaası, İzmir, s.23.
  • BLS, (2021). COVID-19 ends longest employment recovery and expansion in CES history, causing unprecedented job losses in 2020. Erişim Linki: https://www.bls.gov/opub/mlr/2021/article/covid-19-ends-longest-employment-expansion-in-ces-history.htm
  • Chip (2021). “Metaverse” Perakendeyi Nasıl Değiştirecek? Erişim Linki: https://www.chip.com.tr/haber/metaverse-perakendeyi-nasil-degistirecek_97124.html
  • Cooper, R., Foley, M. ve Lipton, B. (2021). COVID-19 pandemic leaves permanent scar on retail workers. Erişim Linki: https://www.sydney.edu.au/news-opinion/news/2021/11/25/-covid-19-pandemic-leaves-permanent-scar-on-retail-workers.html
  • Erdoğdu, S. (2020). COVID-19 Krizi ve Kadın İstihdamı ve İşsizliği, Kadin Emeği ve İstihdamı Girişimi. Erişim Linki: http://www.keig.org/covid-19-krizi-ve-kadin-istihdami-ve-issizligi/
  • Eti, H. S. (2021). Pandemi Sürecinde Marka Pazarlama Stratejileri. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 10(20), 1-9.
  • Eurostat (2021). EU, development of retail trade volume during the Covid-19 crisis T1 July 2021. Erişim Linki: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:EU,_development_of_retail_trade_volume_during_the_Covid-19_crisis_T1_July_2021.png
  • Gezici, F., Gonidis, Ç., D. ve diğerleri. (2021), Türkiye’de Gıda Perakendeciliğinde Dijitalleşme ve COVID-19’un Dijitalleşme Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Nitel Bir Araştırma, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 39 (Covid 19 Özel Sayısı), ss. 91-107.
  • Haigh, J. (2021). Worst year for High Street job losses in 25 years, BBC News. Erişim Linki: https://www.bbc.com/news/business-55501049
  • IMF, (2020). World Economic Outlook Update. Erişim Linki: https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2020/01/20/weo-update-january2020
  • Madelénat, E. (2021). Has the global retail sector returned to normal?, Coface Economic Publications. Erişim Linki: https://www.coface.com/News-Publications/News/Has-the-global-retail-sector-returned-to-normal
  • Petersen, B. (2021). Four Trends Reshaping The Future Of Retail, Forbes Dergisi. Erişim Linki: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2021/06/23/four-trends-reshaping-the-future-of-retail/?sh=455992494639
  • Statista (2021). Coronavirus: impact on the retail industry worldwide. Erişim Linki: https://www.statista.com/topics/6239/coronavirus-impact-on-the-retail-industry-worldwide/#dossierKeyfigures
  • Şener, E. (2022). Metaverse’e hazır mısınız?, Hürriyet Gazetesi. Erişim Linki: https://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/yazarlar/ergi-sener/metaversee-hazir-misiniz-41973985
  • Şimşek, B. (2021). Son dakika haberi: İşte fahiş fiyata karşı Tarım Kredi’nin 3 ayaklı ucuz gıda hamlesi, Sabah Gazetesi. Erişim Linki: https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2021/10/05/iste-fahis-fiyata-karsi-tarim-kredinin-3-ayakli-ucuz-gida-hamlesi?paging=10
  • Tek, Ö. B. (1984), Perakende Pazarlama Yönetimi, Üçel Yayıncılık, İzmir, s. 46.
  • The Guardian (2021). Almost 190,000 UK retail jobs lost since first Covid lockdown. Erişim Linki: https://www.theguardian.com/business/2021/apr/03/almost-190000-uk-retail-jobs-lost-since-first-covid-lockdown
  • TÜSİAD (2021). Çok Kanallı Perakende ve COVID-19 Araştırması. Erişim Linki: https://tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/10775-tusiad-cok-kanalli-perakende-raporu
  • UNCTAD, 2021. Digital Economy Report: Cross Border Data Flows and Development. Erişim linki: https://unctad.org/system/files/official-document/der2021_en.pdf
  • Yıldırım, A. E. (2021). Tarım Kredi marketleri gıda fiyatlarını düşürebilir mi?, Dünya Gazetesi. Erişim Linki: https://www.dunya.com/kose-yazisi/tarim-kredi-marketleri-gida-fiyatlarini-dusurebilir-mi/635714
  • Yurt, B. (2019), Perakende Sektöründeki Değişimler ve İnsan Kaynakları Yönetimine Etkileri, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, s. 16.

Strategies of Agricultural Credit Cooperative Markets After COVID-19 in Thrace Region

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 21, 69 - 78, 01.07.2022
https://doi.org/10.55589/bsbd.1129323

Öz

Retailing is one of the indispensable elements of the consumption economy in today’s world. Retailing, a bridge between the consumer and the product, expresses a wide range of products and services as a concept. The retail definition includes markets, stores, and service providers. The retail sector is rapidly affected by the trends emerging in the changing world with technological developments. Digitalization, new consumer behaviors and the conveniences brought by technology and alternative channels are also conducive to the redefinition of retailing. For example, the Covid-19 outbreak has led retail channels worldwide to shift from conventional merchandising to online sales channels called electronic commerce. In this study, the conceptual change and development of the retail sector in the new period, as well as the sector in the world and Turkey, are looked at from the perspective of the effects triggered by the Pandemic. The emerging changes are examined and the experiences in food retail are discussed. “Cooperative Markets”, which has evolved into a significant success story for Turkey, is reviewed in detail, and the situation of the markets in the Thrace Region is examined.

Kaynakça

  • Aksulu, İ. (2002), Dünyada ve Türkiye’de Perakendecilik ve Özel Markalar, İlkem Matbaası, İzmir, s.23.
  • BLS, (2021). COVID-19 ends longest employment recovery and expansion in CES history, causing unprecedented job losses in 2020. Erişim Linki: https://www.bls.gov/opub/mlr/2021/article/covid-19-ends-longest-employment-expansion-in-ces-history.htm
  • Chip (2021). “Metaverse” Perakendeyi Nasıl Değiştirecek? Erişim Linki: https://www.chip.com.tr/haber/metaverse-perakendeyi-nasil-degistirecek_97124.html
  • Cooper, R., Foley, M. ve Lipton, B. (2021). COVID-19 pandemic leaves permanent scar on retail workers. Erişim Linki: https://www.sydney.edu.au/news-opinion/news/2021/11/25/-covid-19-pandemic-leaves-permanent-scar-on-retail-workers.html
  • Erdoğdu, S. (2020). COVID-19 Krizi ve Kadın İstihdamı ve İşsizliği, Kadin Emeği ve İstihdamı Girişimi. Erişim Linki: http://www.keig.org/covid-19-krizi-ve-kadin-istihdami-ve-issizligi/
  • Eti, H. S. (2021). Pandemi Sürecinde Marka Pazarlama Stratejileri. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 10(20), 1-9.
  • Eurostat (2021). EU, development of retail trade volume during the Covid-19 crisis T1 July 2021. Erişim Linki: https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=File:EU,_development_of_retail_trade_volume_during_the_Covid-19_crisis_T1_July_2021.png
  • Gezici, F., Gonidis, Ç., D. ve diğerleri. (2021), Türkiye’de Gıda Perakendeciliğinde Dijitalleşme ve COVID-19’un Dijitalleşme Üzerindeki Etkilerini Belirlemeye Yönelik Nitel Bir Araştırma, Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 39 (Covid 19 Özel Sayısı), ss. 91-107.
  • Haigh, J. (2021). Worst year for High Street job losses in 25 years, BBC News. Erişim Linki: https://www.bbc.com/news/business-55501049
  • IMF, (2020). World Economic Outlook Update. Erişim Linki: https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2020/01/20/weo-update-january2020
  • Madelénat, E. (2021). Has the global retail sector returned to normal?, Coface Economic Publications. Erişim Linki: https://www.coface.com/News-Publications/News/Has-the-global-retail-sector-returned-to-normal
  • Petersen, B. (2021). Four Trends Reshaping The Future Of Retail, Forbes Dergisi. Erişim Linki: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2021/06/23/four-trends-reshaping-the-future-of-retail/?sh=455992494639
  • Statista (2021). Coronavirus: impact on the retail industry worldwide. Erişim Linki: https://www.statista.com/topics/6239/coronavirus-impact-on-the-retail-industry-worldwide/#dossierKeyfigures
  • Şener, E. (2022). Metaverse’e hazır mısınız?, Hürriyet Gazetesi. Erişim Linki: https://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/yazarlar/ergi-sener/metaversee-hazir-misiniz-41973985
  • Şimşek, B. (2021). Son dakika haberi: İşte fahiş fiyata karşı Tarım Kredi’nin 3 ayaklı ucuz gıda hamlesi, Sabah Gazetesi. Erişim Linki: https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2021/10/05/iste-fahis-fiyata-karsi-tarim-kredinin-3-ayakli-ucuz-gida-hamlesi?paging=10
  • Tek, Ö. B. (1984), Perakende Pazarlama Yönetimi, Üçel Yayıncılık, İzmir, s. 46.
  • The Guardian (2021). Almost 190,000 UK retail jobs lost since first Covid lockdown. Erişim Linki: https://www.theguardian.com/business/2021/apr/03/almost-190000-uk-retail-jobs-lost-since-first-covid-lockdown
  • TÜSİAD (2021). Çok Kanallı Perakende ve COVID-19 Araştırması. Erişim Linki: https://tusiad.org/tr/yayinlar/raporlar/item/10775-tusiad-cok-kanalli-perakende-raporu
  • UNCTAD, 2021. Digital Economy Report: Cross Border Data Flows and Development. Erişim linki: https://unctad.org/system/files/official-document/der2021_en.pdf
  • Yıldırım, A. E. (2021). Tarım Kredi marketleri gıda fiyatlarını düşürebilir mi?, Dünya Gazetesi. Erişim Linki: https://www.dunya.com/kose-yazisi/tarim-kredi-marketleri-gida-fiyatlarini-dusurebilir-mi/635714
  • Yurt, B. (2019), Perakende Sektöründeki Değişimler ve İnsan Kaynakları Yönetimine Etkileri, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, s. 16.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Derleme
Yazarlar

Hasan Selçuk Eti 0000-0002-3792-697X

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2022
Kabul Tarihi 15 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Eti, H. S. (2022). Trakya Bölgesinde COVID-19 Sonrası Tarım Kredi Kooperatif Marketlerin Stratejileri. Balkan Sosyal Bilimler Dergisi, 11(21), 69-78. https://doi.org/10.55589/bsbd.1129323