Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kadirli Uygulamalı Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakış Açılarına İlişkin Bir Anket Çalışması

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 1265 - 1276, 02.08.2022
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1086956

Öz

Bu çalışma Kadirli Uygulamalı Bilimler Fakültesi öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkında düşünce ve bakış açılarının incelenmesi ve bu doğrultuda bu öğrencilerin düşüncelerini istek ve önerilerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, fakültedeki öğrencilerle dijital platform üzerinden iletişim kurularak, toplam 153 öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır.
Bu çalışma Osmaniye Korkut Ata Üniversitesi Fen Bilimleri Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu tarafından onaylanmıştır (2021/2/3).
Çalışmaya katılan öğrencilerin %62.1’ini kadın, %37.9’unu erkek oluşturmaktadır. Yaş aralığı değerlendirmesinde %94.8’inin 18-30 yaş aralığındaki genç öğrencilerden oluştuğu gözlemlenmiştir. Çalışmada ankete katılan öğrencilerin %45.8’inin 1. sınıf, %21.6’sının 2. sınıf, %19’unun 4. sınıf ve %11.1’inin de 3. sınıf olduğu görülmektedir. Öğrencilere okudukları bölümler sorulmuş olup, %42.5’i gastronomi ve mutfak sanatları derken, %24.2’si gıda teknolojisi, %22.9’u organik tarım işletmeciliği, %10.5’i rekreasyon yönetimi ve %2’si ise yüksek lisans öğrencisi olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilere teknoloji sahiplik durumu sorulduğunda %56.2’sinin çevrimiçi (online) derslere iştirak etmesini sağlayacak yeterli teknolojik donanıma sahip oldukları görülmüş; öğrencilere şartlar uygun olsaydı eğitim tercihiniz ne olurdu sorusuna ise, cevapları %72.5’i örgün eğitim, %15.7’si uzaktan eğitim, %11.8’i karma eğitim şeklinde olmuştur.
Uzaktan eğitimin tercih edilmesinin en büyük sebebinin pandemiden dolayı mecburiyetten kaynaklandığı görülmüş; sağlık etmeninin eğitim etmeninden daha önemli görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Bu şekilde düşünenlerin oranı %69.9’dur. Öğrencilere derslerin çevrimiçi işlenmesinin öğrenmede yeterli olup olmadığı sorulmuş, %54.9’u kısmen yeterli olduğunu ifade ederken; %35.3’ü kesinlikle yeterli değil diyerek olumsuz görüş bildirmişlerdir. Derslerin işlenme süresi sizce nasıl olmalı sorusuna katılımcıların %43.8’i dersin konusuna göre anlatma süresinin değişiklik gösterebilmesi gerektiğinin daha uygun olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilere çevrimiçi derste karşılaştıkları en büyük problem nedir diye sorulduğunda ise, dersin elektrik veya internet bağlantısının kopmasından kaynaklı erişim olanaksızlığının %48.4 ile en büyük problem olduğu vurgulanmıştır.

Kaynakça

  • Adnan, M., Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Online Submission, 2(1): 45-51. https://doi.org/10.33902/jpsp.2020261309
  • Akdemir, O. (2011). Teaching math online: Current Practices in Turkey. Journal of Educational, Technology Systems, 39 (1): 47-64.
  • Bayram, H. (2021). Challenges secondary school teachers face during the distance education process. International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(12): 613-658. https://doi.org/10.35826/ijoecc.306.
  • Bilgiç, H. G., Doğan, D., Seferoğlu, S. S. (2011). Türkiye'de yükseköğretimde çevrimiçi öğretimin durumu: ihtiyaçlar, sorunlar ve çözüm önerileri. Yükseköğretim Dergisi, 1(2): 80-87.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2): 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3): 112-142.
  • Buluk, B., Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafindan değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3): 285-298.
  • Erzen, E., Ceylan, M. (2020). Covid-19 salgını ve uzaktan eğitim: Uygulamadaki sorunlar. Ekev Akademi Dergisi, 84, 229-248.
  • Eygü, H, Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1): 36-59.

A Survey on Distance Education Perspectives of Kadirli Faculty of Applied Sciences Students

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 2, 1265 - 1276, 02.08.2022
https://doi.org/10.48146/odusobiad.1086956

Öz

This study was carried out to examine the thoughts and perspectives of Kadirli Faculty of Applied Sciences students about distance education and to reveal the thoughts and suggestions of these students in this direction. For this purpose, a survey was conducted with a total of 153 students by communicating with the students in the faculty via the digital platform.
This study was approved by Osmaniye Korkut Ata University Science Scientific Research and Publication Ethics Committee (2021/2/3).
62.1% of the students participating in the study are female and 37.9% are male. In the age range evaluation, it was observed that 94.8% of them consisted of young students between the ages of 18-30. In the study, it is seen that 45.8% of the students who participated in the survey were in the 1st grade, 21.6% were in the 2nd grade, 19% were in the 4th grade and 11.1% were in the 3rd grade. The students were asked about the departments they studied, and 42.5% of them stated that they were in gastronomy and culinary arts, 24.2% of them were in food technology, 22.9% of them were in organic agriculture management, 10.5% of them were recreation management and 2% were postgraduate students. When students were asked about their technology ownership, it was seen that 56.2% of the participants had sufficient technological equipment to participate in online courses; To the question of what would be your education preference if the conditions were suitable for the students, 72.5% of the answers were formal education, 15.7% distance education, 11.8% coeducation.
It has been seen that the biggest reason for the preference of distance education is due to the necessity due to the pandemic; it has been concluded that the health factor is more important than the education factor. The rate of those who think this way is 69.9%. The students were asked whether the online processing of the courses was sufficient for learning, and 54.9% of them stated that it was partially sufficient; 35.3% of them gave a negative opinion saying that it is not enough. When asked how the duration of the lessons should be, 43.8% of the participants stated that it is more appropriate that the duration of the lecture should vary according to the subject of the lesson. When the students were asked what is the biggest problem they encounter in the online course, it was emphasized that the biggest problem with 48.4% was the inaccessibility of the course due to the disconnection of electricity or the internet.

Kaynakça

  • Adnan, M., Anwar, K. (2020). Online learning amid the COVID-19 pandemic: Students' perspectives. Online Submission, 2(1): 45-51. https://doi.org/10.33902/jpsp.2020261309
  • Akdemir, O. (2011). Teaching math online: Current Practices in Turkey. Journal of Educational, Technology Systems, 39 (1): 47-64.
  • Bayram, H. (2021). Challenges secondary school teachers face during the distance education process. International Journal of Eurasian Education and Culture, 6(12): 613-658. https://doi.org/10.35826/ijoecc.306.
  • Bilgiç, H. G., Doğan, D., Seferoğlu, S. S. (2011). Türkiye'de yükseköğretimde çevrimiçi öğretimin durumu: ihtiyaçlar, sorunlar ve çözüm önerileri. Yükseköğretim Dergisi, 1(2): 80-87.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2): 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3): 112-142.
  • Buluk, B., Eşitti, B. (2020). Koronavirüs (COVID-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri tarafindan değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3): 285-298.
  • Erzen, E., Ceylan, M. (2020). Covid-19 salgını ve uzaktan eğitim: Uygulamadaki sorunlar. Ekev Akademi Dergisi, 84, 229-248.
  • Eygü, H, Karaman, S. (2013). Uzaktan eğitim öğrencilerinin memnuniyet algıları üzerine bir araştırma. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1): 36-59.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ
Yazarlar

Merve Bulanıklı 0000-0001-7883-760X

Tugay Ayaşan 0000-0001-7397-6483

Köksal Karadaş 0000-0003-1176-3313

Şenol Çelik 0000-0001-5894-8986

Selen Uygungil Erdoğan 0000-0002-7916-1709

Mehmet Selman Kobanoğlu 0000-0003-0891-6016

Yayımlanma Tarihi 2 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 14 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bulanıklı, M., Ayaşan, T., Karadaş, K., Çelik, Ş., vd. (2022). Kadirli Uygulamalı Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Bakış Açılarına İlişkin Bir Anket Çalışması. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 12(2), 1265-1276. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1086956

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD