Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi

Yıl 2019, Cilt: 25 Sayı: 1, 127 - 132, 25.08.2019
https://doi.org/10.24181/tarekoder.529715

Öz

Türkiye çok sayıda coğrafi
işaretli gıda ürünleri ile (Aydın inciri, Malatya Kayısısı, Erzincan Tulum
Peyniri, Hatay Künefesi, Giresun Fındığı, Malatya Kayısısı, Kayseri Pastırması,
Çorum Leblebisi, Maraş Biberi, Maraş Dondurması,  Ezine Peyniri, Ayvalık Zeytinyağı gibi) gurme
turizmi açısından önemli bir potansiyeline sahiptir. Almanya, Fransa, İtalya ve
İspanya gibi ülkeler ise gurme turizminin geliştiği ülkeler arasında yer
almaktadır. Bu ülkelerde de gurme turizmi kapsamında çikolata, zeytin,
zeytinyağı ve peynir gibi yöresel gıda ürünlerine özgü gurme turizm
faaliyetleri yapılmaktadır. Söz konusu yöresel ürünlerin bir çoğu coğrafi
işarete sahiptir. Coğrafi işaretli ürünler, tüketiciye ürünlerin kalitesi ve
spesifik özellikleri hakkında standart sağladığı için, bu ürünlerin üretildiği
bölgeler turizm açısından da cazip hale gelebilmektedir.
Bu çalışmanın amacı, Türkiye
için, coğrafi işaretli gıda ürünlerinin, turizm faaliyetlerinin
çeşitlendirilmesi ve turizm gelirlerinin arttırılmasında önemli olan gurme
turizmi açısından incelenmesidir. Coğrafi işaretli gıda ürünleri gurme turizmi
kapsamında bir kırsal kalkınma aracı olarak kullanılabilmektedir. Yöresel gıda
ürünlerinin üretildikleri bölgelerdeki küçük işletmelerin ekonomik
sürdürülebilirliğine yaptığı katkılar yerel ekonominin canlandırılmasını
sağlamaktadır. Ekonomik katkılar istihdam nedeniyle pozitif sosyal sonuçlar da
yaratabilmektedir.  Bu nedenle, coğrafi
işaretli gıda ürünlerinin üretimi teşvik edilmeli ve gıda politikaları
içerisinde ele alınmalıdır. Bu çerçevede, yerel kalkınmada rol oynayabilecek ve
gurme turizmine katkı yapma potansiyeli olan gıda ürünlerinin coğrafi işaret
süreçleri desteklenmelidir.  Her şeyden
önce, gıda ürünlerinin ekonomik, sosyal ve çevresel katkılarının
değerlendirildiği bilimsel çalışmaların yapılması yararlı olabilecektir. 

Kaynakça

  • Aksoy, M., Sezgi, G., 2015. Gastronomi Turizmi Ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomik Unsurları, Journal of Tourism and Gastronomy Studies 3/3: 79-89.
  • Anonim, 2013. https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=forums&srcid= (Erişim tarihi: 21.02.2016)
  • Bakırcı, G.T., Turgay, B., Turhan, K.N., 2017. Bölge Gastronomi Turizmi Üzerine Yöresel Ürün Festivallerinin Etkisi: Urla Örneği, Journal of Tourizm and Gastronomy Studies 5(2): 230:240.
  • Bird, A., 2011. Wıne + Food = Record Year: Event's Economic Impact Highest Ever, Analysis Finds, Charleston Post And Courier, http://www.crda.org/news/local_news/wine___food___record_year__event_s_economic_impact_highest_ever__analysis_finds-1582, (Erişim Tarihi: 06.07.2017).
  • Bojnec, S., 2006. Tourism Development in Rural Areas, Council: Extending Article 23 to Products Other Than Wines andSpirits, UNCTAD ICTSD Project on IPRs and Sustainable Development, Issue Paper No:4, France 2004, http://www.ictsd.org/pubs/ictsd series/iprs/CS rangnekar.pdf (Erişim Tarihi: 07.07.2017).
  • Bucak, T., Aracı, E., 2013. Türkiye’de Gastronomi Turizmi Üzerine Genel Bir Değerlendirme, Balikesir University The Journal of Social Sciences Institute, 16 (30): 203-216.
  • Cömert, M., Kızılkaya, Ö., Durlu-Özkaya, F., 2009. Türk Mutfağında ve Turizm İşletmelerinde Salebin Yeri. 3. Ulusal Gastronomi Sempozyumu,(17-18.04.2009). Antalya, Türkiye.
  • Çağlı, I.B., 2012. Türkiye’de Yerel Kültürün Turizm Odaklı Kalkınmadaki Rolü: Gastronomi Turizmi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir (yayımlanmamış).
  • Çalışkan, V., Koç, H., 2012. Türkiye’de coğrafi işaretlerin dağılış özelliklerinin ve coğrafi işaret potansiyelinin değerlendirilmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 17 (28): 196-205.
  • Çatır, O, Ay, E., 2018. Ulubey (Uşak) Yöresel Yemeklerinin Gastronomi Turizmi Açısından Değerlendirilmesi, Journal of Tourizm and Gastronomy Studies 6(3): 211-224.
  • Çukur, F., Çukur, T., 2017. Coğrafi İşaretli Ürünlerin Kırsal Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi: Muğla İli Örneği, Tarım Ekonomisi Dergisi, 23 (2): 187-194.
  • Durlu-Özkaya, F., Can, A., 2012. Gastronomi Turizminin Destinasyon Pazarlamasına Etkisi, Türktarım Dergisi, 206: 28-33.
  • Green, P.G., Dougherty, M.L., 2009. Localizing Linkagesfor Food and Tourism: Culinary Tourism as a Community Development Strategy. Community Development, 39(3), 148-158.
  • Gül, K., Erdem, B., Gül, M., 2013. Yerel Festivallerin Etkinliğine Bağlı Ziyaretçi Kazanımları: Sındırgı Yağcıbedir Festivali Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18(2): 213-239.
  • Gülen, M., 2017. Gastronomi Turizm Potansiyeli ve Geliştirilmesi Kapsamında Afyonkarahisar İlinin Değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi.1(1), 31-47.
  • Gürel, E. , Gürler, A.Z., Nabalı, B., Ayyıldız, B., 2016. Coğrafi İşaretlerin Kırsal Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi: Tokat İli Örneği, XII. Tarım Ekonomisi Kongresi 25-27 Mayıs, 1049-1058.
  • Güzel, G., Ünver, G., 2015. Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak “Gastronomi Turizmi”:İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourizm and Gastronomy Studies 3(2): 63-73.
  • Henderson, J.C., 2009. Food Tourism Reviewed, British Food Journal, 111(4): 317-326.
  • Kan, M., 2011. Yerel Düzeyde Ekonomik Kalkınmada Coğrafi İşaretlerin Kullanımı ve Etkisi; Akşehir Kirazı Araştırması, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Estitüsü, Ankara (yayımlanmamış).
  • Kantaroğlu, M., Demirbaş, N., 2018. Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünleri Üretim Potansiyelinin Değerlendirilmesi, VIII. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series, Plovdiv/Bulgaria, (April 21-22, 2018), 514-520.
  • Kivela, J., Crotts, J.C., 2005. Gastronomy Tourism: A Meaningful Travel Market Segment. Journal of Culinary Science and Technology. 4(2-3): 39-55.
  • Kocaman, M., Kocaman, E.M., 2014. The Importance of Cultural and Gastronomic Tourism in Local Economic Development: Zile Sample. International Journal of Economics and Financial Issues.4(4): 735-744.
  • Lopez-Guzman, T., Canizares, S.S., 2011. Gastronomy, Tourism and Destination Differentiation: A Case Study in Spain. Review of Economic& Finance, 63-72.
  • Manisa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, 2017. http://www.manisakulturturizm.gov.tr (Erişim Tarihi: 10.07.2017).
  • Mckercher, B., Okumuş, F., Okumuş, B., 2008. Food Tourism as a Viable Market Segmet: It’s All How You Cook The Numbers. Journal of Travel and Tourism Marketing, 25(2):137-148.
  • Nanayakkara, T., 2011. Role of Intellectual Property in Enhancing the Competitiveness of the Tourism Industry. https://www.wipo.int/export/sites/www/sme/en/documents/pdf/tourism_ip.pdf (Erişim Tarihi: 15.07.2017).
  • Nordin, S., 2003. Tourism Clustering and Innovation (Paths to Economic Growth and Development). European Tourism Research Institute. Sweden: Mid-Sweden University 14: 56-72.
  • Olgun, F.A, Sevilmiş, G., 2017. Uluslararası Düzeyde Coğrafi İşaretler, Yaratılan Ekonomik Değer ve Türkiye’deki Sistemin Değerlendirilmesi, Tarım Ekonomisi Dergisi, 23(2): 205-213.
  • Orhan, A., 2010. Yerel Değerlerin Turizm Ürününe Dönüştürülmesinde “Coğrafi İşaretlerin” Kullanımı: İzmit Pişmaniyesi Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 21(2): 243-254.
  • Öney, H., 2013. Gastronomi Turizmi. S. Bahçe (Ed.). Alternatif Turizm İçinde. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir, 158-188.
  • Öz, H., Dönmez, B., 2018. Yerel Gıda ve Coğrafi İşaretleme Kapsamında Süryani Şarabı’nın Değerlendirilmesi, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi 2(2): 260-269.
  • Özdemir, B., Aktaş, A., 2007. Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Özleyen, E., Tepeci, M., 2017. Manisa’da Yöresel Yemeklerin ve Lezzetlerin Turizmin Gelişimine Katkısının Belirlenmesi, Turizm Akademik Dergisi, 4(2): 139-152.
  • Quan, S. Wang, N., 2004. Towards a Structural Model of the Tourist Experience: an Illustration from Food Experience In Tourism. Tourism Management, 25(3): 297-305.
  • Su, Y., 2015. Reflections on Local Specialties and Gastronomic Tourism, Chinese Studies, 4(1): 15-19.
  • Şahin, G.G., Ünver, G., 2015. Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak ‘Gastronomi Turizmi’: İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(2): 63-73.
  • Şentürk, B., 2011. Coğrafi İşaretlerin Ekonomik Etkileri; Mikro ve Makro Açıdan Değerlendirme, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, Muğla (yayımlanmamış).
  • Turhan, K. N., 2017. Bölge Gastronomi Turizmi Üzerine Yöresel Ürün Festivallerinin Etkisi: Urla Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies 5(2): 230-240.
  • Üner, H. E., 2014. Her Şey Dahil Sistemde Türkiye Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara (yayımlanmamış).

Importance of The Geographical Indicated Food Products in Terms of Gourmet Tourism in Turkey

Yıl 2019, Cilt: 25 Sayı: 1, 127 - 132, 25.08.2019
https://doi.org/10.24181/tarekoder.529715

Öz



Turkey
with numerous geographical indicated food products (Aydin figs, Malatya
apricots, Erzincan goat cheese, Hatay kunefe, Giresun hazelnuts, Kayseri bacon,
Corum roasted chickpeas, Maras pepper, Maras ice cream, Ezine cheese, Ayvalık
olive oil, etc.) gourmet tourism has a significant potential. Countries like Germany, France, Italy and Spain are among the
countries where gourmet tourism is developing.
In these countries, gourmet tourism activities are carried out for
local food products such as chocolate, olives, olive oil and cheese.
Most of these local products have a geographical indication.
Since geographical indicated products provide the consumer with a
standard on the quality and specific properties of products, the regions where
these products are produced can become attractive in terms of tourism.



 



The aim of this study is to examine the geographical
indicated food products in terms of gourmet tourism, which
is important in diversifying tourism activities and increasing tourism revenues.
Geographical indicated food products can be used as a rural development tool in
the context of gourmet tourism.
The
contributions of local food products to the economic sustainability of small
enterprises in the regions where they are produced provide a stimulation of the
local economy.
Economic contributions can
create positive social consequences due to employment. For this reason, the
production of the geographical indicated food products should be encouraged and
taken into account in food policies.
In this
context, the registration of food products with potential to contribute to
local development and gourmet tourism should be supported. It can also be
useful to conduct scientific studies evaluating the economic, social and
environmental contributions of the local food products.




Kaynakça

  • Aksoy, M., Sezgi, G., 2015. Gastronomi Turizmi Ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomik Unsurları, Journal of Tourism and Gastronomy Studies 3/3: 79-89.
  • Anonim, 2013. https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=forums&srcid= (Erişim tarihi: 21.02.2016)
  • Bakırcı, G.T., Turgay, B., Turhan, K.N., 2017. Bölge Gastronomi Turizmi Üzerine Yöresel Ürün Festivallerinin Etkisi: Urla Örneği, Journal of Tourizm and Gastronomy Studies 5(2): 230:240.
  • Bird, A., 2011. Wıne + Food = Record Year: Event's Economic Impact Highest Ever, Analysis Finds, Charleston Post And Courier, http://www.crda.org/news/local_news/wine___food___record_year__event_s_economic_impact_highest_ever__analysis_finds-1582, (Erişim Tarihi: 06.07.2017).
  • Bojnec, S., 2006. Tourism Development in Rural Areas, Council: Extending Article 23 to Products Other Than Wines andSpirits, UNCTAD ICTSD Project on IPRs and Sustainable Development, Issue Paper No:4, France 2004, http://www.ictsd.org/pubs/ictsd series/iprs/CS rangnekar.pdf (Erişim Tarihi: 07.07.2017).
  • Bucak, T., Aracı, E., 2013. Türkiye’de Gastronomi Turizmi Üzerine Genel Bir Değerlendirme, Balikesir University The Journal of Social Sciences Institute, 16 (30): 203-216.
  • Cömert, M., Kızılkaya, Ö., Durlu-Özkaya, F., 2009. Türk Mutfağında ve Turizm İşletmelerinde Salebin Yeri. 3. Ulusal Gastronomi Sempozyumu,(17-18.04.2009). Antalya, Türkiye.
  • Çağlı, I.B., 2012. Türkiye’de Yerel Kültürün Turizm Odaklı Kalkınmadaki Rolü: Gastronomi Turizmi Örneği, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İzmir (yayımlanmamış).
  • Çalışkan, V., Koç, H., 2012. Türkiye’de coğrafi işaretlerin dağılış özelliklerinin ve coğrafi işaret potansiyelinin değerlendirilmesi, Doğu Coğrafya Dergisi, 17 (28): 196-205.
  • Çatır, O, Ay, E., 2018. Ulubey (Uşak) Yöresel Yemeklerinin Gastronomi Turizmi Açısından Değerlendirilmesi, Journal of Tourizm and Gastronomy Studies 6(3): 211-224.
  • Çukur, F., Çukur, T., 2017. Coğrafi İşaretli Ürünlerin Kırsal Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi: Muğla İli Örneği, Tarım Ekonomisi Dergisi, 23 (2): 187-194.
  • Durlu-Özkaya, F., Can, A., 2012. Gastronomi Turizminin Destinasyon Pazarlamasına Etkisi, Türktarım Dergisi, 206: 28-33.
  • Green, P.G., Dougherty, M.L., 2009. Localizing Linkagesfor Food and Tourism: Culinary Tourism as a Community Development Strategy. Community Development, 39(3), 148-158.
  • Gül, K., Erdem, B., Gül, M., 2013. Yerel Festivallerin Etkinliğine Bağlı Ziyaretçi Kazanımları: Sındırgı Yağcıbedir Festivali Örneği, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 18(2): 213-239.
  • Gülen, M., 2017. Gastronomi Turizm Potansiyeli ve Geliştirilmesi Kapsamında Afyonkarahisar İlinin Değerlendirilmesi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi.1(1), 31-47.
  • Gürel, E. , Gürler, A.Z., Nabalı, B., Ayyıldız, B., 2016. Coğrafi İşaretlerin Kırsal Kalkınma Açısından Değerlendirilmesi: Tokat İli Örneği, XII. Tarım Ekonomisi Kongresi 25-27 Mayıs, 1049-1058.
  • Güzel, G., Ünver, G., 2015. Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak “Gastronomi Turizmi”:İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma, Journal of Tourizm and Gastronomy Studies 3(2): 63-73.
  • Henderson, J.C., 2009. Food Tourism Reviewed, British Food Journal, 111(4): 317-326.
  • Kan, M., 2011. Yerel Düzeyde Ekonomik Kalkınmada Coğrafi İşaretlerin Kullanımı ve Etkisi; Akşehir Kirazı Araştırması, Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimleri Estitüsü, Ankara (yayımlanmamış).
  • Kantaroğlu, M., Demirbaş, N., 2018. Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünleri Üretim Potansiyelinin Değerlendirilmesi, VIII. International Balkan and Near Eastern Social Sciences Congress Series, Plovdiv/Bulgaria, (April 21-22, 2018), 514-520.
  • Kivela, J., Crotts, J.C., 2005. Gastronomy Tourism: A Meaningful Travel Market Segment. Journal of Culinary Science and Technology. 4(2-3): 39-55.
  • Kocaman, M., Kocaman, E.M., 2014. The Importance of Cultural and Gastronomic Tourism in Local Economic Development: Zile Sample. International Journal of Economics and Financial Issues.4(4): 735-744.
  • Lopez-Guzman, T., Canizares, S.S., 2011. Gastronomy, Tourism and Destination Differentiation: A Case Study in Spain. Review of Economic& Finance, 63-72.
  • Manisa İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, 2017. http://www.manisakulturturizm.gov.tr (Erişim Tarihi: 10.07.2017).
  • Mckercher, B., Okumuş, F., Okumuş, B., 2008. Food Tourism as a Viable Market Segmet: It’s All How You Cook The Numbers. Journal of Travel and Tourism Marketing, 25(2):137-148.
  • Nanayakkara, T., 2011. Role of Intellectual Property in Enhancing the Competitiveness of the Tourism Industry. https://www.wipo.int/export/sites/www/sme/en/documents/pdf/tourism_ip.pdf (Erişim Tarihi: 15.07.2017).
  • Nordin, S., 2003. Tourism Clustering and Innovation (Paths to Economic Growth and Development). European Tourism Research Institute. Sweden: Mid-Sweden University 14: 56-72.
  • Olgun, F.A, Sevilmiş, G., 2017. Uluslararası Düzeyde Coğrafi İşaretler, Yaratılan Ekonomik Değer ve Türkiye’deki Sistemin Değerlendirilmesi, Tarım Ekonomisi Dergisi, 23(2): 205-213.
  • Orhan, A., 2010. Yerel Değerlerin Turizm Ürününe Dönüştürülmesinde “Coğrafi İşaretlerin” Kullanımı: İzmit Pişmaniyesi Örneği, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 21(2): 243-254.
  • Öney, H., 2013. Gastronomi Turizmi. S. Bahçe (Ed.). Alternatif Turizm İçinde. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir, 158-188.
  • Öz, H., Dönmez, B., 2018. Yerel Gıda ve Coğrafi İşaretleme Kapsamında Süryani Şarabı’nın Değerlendirilmesi, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi 2(2): 260-269.
  • Özdemir, B., Aktaş, A., 2007. Otel İşletmelerinde Mutfak Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.
  • Özleyen, E., Tepeci, M., 2017. Manisa’da Yöresel Yemeklerin ve Lezzetlerin Turizmin Gelişimine Katkısının Belirlenmesi, Turizm Akademik Dergisi, 4(2): 139-152.
  • Quan, S. Wang, N., 2004. Towards a Structural Model of the Tourist Experience: an Illustration from Food Experience In Tourism. Tourism Management, 25(3): 297-305.
  • Su, Y., 2015. Reflections on Local Specialties and Gastronomic Tourism, Chinese Studies, 4(1): 15-19.
  • Şahin, G.G., Ünver, G., 2015. Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak ‘Gastronomi Turizmi’: İstanbul’un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(2): 63-73.
  • Şentürk, B., 2011. Coğrafi İşaretlerin Ekonomik Etkileri; Mikro ve Makro Açıdan Değerlendirme, Yüksek Lisans Tezi, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı, Muğla (yayımlanmamış).
  • Turhan, K. N., 2017. Bölge Gastronomi Turizmi Üzerine Yöresel Ürün Festivallerinin Etkisi: Urla Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies 5(2): 230-240.
  • Üner, H. E., 2014. Her Şey Dahil Sistemde Türkiye Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara (yayımlanmamış).
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ziraat Mühendisliği
Bölüm Derleme
Yazarlar

Bilal Bilge Bu kişi benim 0000-0002-5361-559X

Nevin Demirbaş 0000-0002-0541-1437

Metin Artukoğlu 0000-0003-4800-5209

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2019
Gönderilme Tarihi 20 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bilge, B., Demirbaş, N., & Artukoğlu, M. (2019). Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi. Tarım Ekonomisi Dergisi, 25(1), 127-132. https://doi.org/10.24181/tarekoder.529715
AMA Bilge B, Demirbaş N, Artukoğlu M. Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi. TED - TJAE. Ağustos 2019;25(1):127-132. doi:10.24181/tarekoder.529715
Chicago Bilge, Bilal, Nevin Demirbaş, ve Metin Artukoğlu. “Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi”. Tarım Ekonomisi Dergisi 25, sy. 1 (Ağustos 2019): 127-32. https://doi.org/10.24181/tarekoder.529715.
EndNote Bilge B, Demirbaş N, Artukoğlu M (01 Ağustos 2019) Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi. Tarım Ekonomisi Dergisi 25 1 127–132.
IEEE B. Bilge, N. Demirbaş, ve M. Artukoğlu, “Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi”, TED - TJAE, c. 25, sy. 1, ss. 127–132, 2019, doi: 10.24181/tarekoder.529715.
ISNAD Bilge, Bilal vd. “Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi”. Tarım Ekonomisi Dergisi 25/1 (Ağustos 2019), 127-132. https://doi.org/10.24181/tarekoder.529715.
JAMA Bilge B, Demirbaş N, Artukoğlu M. Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi. TED - TJAE. 2019;25:127–132.
MLA Bilge, Bilal vd. “Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi”. Tarım Ekonomisi Dergisi, c. 25, sy. 1, 2019, ss. 127-32, doi:10.24181/tarekoder.529715.
Vancouver Bilge B, Demirbaş N, Artukoğlu M. Türkiye’de Coğrafi İşaretli Gıda Ürünlerinin Gurme Turizmi Açısından Önemi. TED - TJAE. 2019;25(1):127-32.