Yaşlanan dünya ile
birlikte yaşanan gelişmeler birer dönüm noktası olarak adlandırılmaktadır.
Sanayi devrimi, büyük buhran, dünya savaşları, teknolojik devrim son 150 yıl
için birer çağ özelliği taşımaktadır. Bu çağlar toplumun yaşam tarzında, satın
alma davranışında farklılıklar ortaya çıkarmıştır. Bu farklılıkların ortaya
konulması karar alıcılardan işletmelerin pazarlama, insan kaynakları, üretim
birimleri için önemlidir. Aynı dönemde doğanlar arasında ortak özellikler daha
çok arttığı için de her jenerasyon için “yeni nesil” “kuşak” terimi
kullanılmaktadır. Her kuşağın kendi değerleri, tutumları, davranışları, sosyal
yaşamı, tüketimi, alışkanlıkları, dünya görüşünün farklılığı ret edilemez
gerçektir. İçinde bulunduğumuz dönem ise daha çok Y kuşağının hâkim olduğu ve
peşinden Z kuşağının geldiği dönemdir. Son 50 yılda dünya genelindeki nüfusun
artışı, Y kuşağının büyük ölçüde artmasına ve dünyanın en büyük nüfus payına
sahip olmasına neden olmuştur. Genç olan bu tüketici grubunun hızlı tüketim
alışkanlıkları içinde gıda ürünleri ve hizmetleri tüketiminin yerini bilmek ve
belirlemek de önemlidir. Bu çalışma, tüketicilerin önemli bir kısmını oluşturan
bu kuşağın gıda ürünleri satın alma, karar ve davranış özelliklerini genel
olarak ortaya koymak amacıyla 8-37 yaş
grubunda bulunan ve Adana merkezinde yaşayan 300 kişi ile anket yapılmıştır.
Katılımcıların %50,7’si kadınlardır, %45,7’si tam zamanlı çalışmaktadır;
%60,7’si haftada en az 1 kez ev dışında yemek yemekte ve ev dışı yemek için
katılımcıların %84’ü 100-500 TL aylık harcama yapmaktadır. Et ağırlıklı
geleneksel mutfak (kebap, ciğer, döner vb.) en çok tercih edilen yemek türü
olarak belirlenmiştir. Söz konusu
örneklem grubu, gıda ürünlerinde yenilikçi olmayan, sağlıklı beslenmeyi sadece
söylemde kabul eden ancak gıda güvenilirliği ile ilgili bilinçi olan kişilerden
oluşmaktadır.
Developments in the aging world are called as a milestone.
The industrial revolution, the great depression, the world wars, and the
technological revolution, all, have been an age characteristic for the last 150
years. These ages have revealed differences in the way of life and buying
behavior of society. The determination of these differences is important for
the decision-makers of business’s, marketing, human resources, production
units. Since the common characteristics among the born in the same period the
term “new generation” is used for each
generation. The reality of each generation is that their values, attitudes,
behaviors, social life, consumption, habits, the difference of world view can
not be rejected. The period that we live in is dominated by the generation Y
and followed by the Z generation. In the last 50 years, the increase of
population in the world has led to a large increase in the Y generation and
become the Y generation the world's largest population. It is also important to
know and determine the place of consumption of food products and services in
the fast consumption habits of this young consumer group. In this study, a
questionnaire was conducted with 300 people living in the center of Adana in
the age of 18-37 in order to determine the general decision making and behavior
of food products of this generation which constitutes a significant part of the
consumers. Overall, 50.7% of the participants are women and 45.7% are full-time
workers; 60.7% of the participants spend- at least once a week- out of home for
food and 84% of the participants spend 100-500 TL monthly for food. Meat-based
traditional cuisine (kebab, liver, doner, etc.) was the most preferred type of
food. The sample group consists of people who are not innovative in food
products but who accept healthy nutrition only in discourse but who are known
conscious about food reliability.
new generation Y generation food consumption customer preferences
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.