The
aims of this study were to determine marketing strategies of orange exporters
in Hatay city, and evaluating the problems about orange exportation. The
primary data of the study were collected by face to face interview method from
41 orange exporters during 2014 – 2015. The research results indicated that
companies were mostly adopted to differentiated marketing strategies, they were
determining their product prices according to the market prices, and product
quality increases the competitiveness. It was also found out that, main markets
of the companies were commonly Russia and Middle East countries, and they were intended
to protect their existing markets instead of finding new markets. However, it
was also found that promotional and R&D activities were insufficient in
order to protect their existing markets. Additionally, there was yield lost
around 10-15% due to the problems derive from transportation, packaging and
storing and etc. In that case, either they were disposing their products or
selling to the countries which were not selective. Lastly, it was determined
that companies were facing to difficulties in shipment by seaway, and they had
an expectation about better subsidies for exportation by government
organizations.
Foreign trade Marketing strategy Orange foreign marketing International marketing
Bu araştırmanın amacı, Hatay ilinde portakal
ihracatı yapan işletmelerin uluslararası pazarlarda uyguladıkları stratejilerin
belirlenmesi ve ihracatta yaşanılan sorunların değerlendirilmesine yöneliktir.
Çalışmada, kullanılan anketler yüz yüze görüşme yoluyla işletmelere uygulanmış
olup, 41 işletme yetkilileri ile görüşülmüş ve elde edilen veriler, 2014-2015
dönemini kapsamaktadır. Anket sonuçlarına göre; işletmeler farklılaştırılmış
pazarlama stratejisini benimsemiş oldukları, dış pazarlardaki fiyatlandırmanın
piyasa fiyatlarına göre yapıldığı, dış pazarlarda ürün kalitesi rekabet
edilebilirliği artırdığı belirlenmiştir. Portakal ihraç eden işletmelerin
yöneldiği en önemli pazarlar Rusya ve Ortadoğu ülkeleridir. Ayrıca bu
işletmeler yeni pazarlara yönelmek yerine mevcut pazarlarını korumak
istemektedirler. Fakat mevcut pazarlarını korumak adına tutundurma
faaliyetlerine ve Ar-Ge çalışmalarına da yeterince önem vermemektedirler.
Ayrıca işletmelerin, taşıma, ambalajlama, depolama gibi problemlerden dolayı
%10-15 oranında ürün kaybı yaşadıkları anlaşılmaktadır. Bu nedenle, bu ürünleri
imha etmekte ya da daha az seçici ülkelere göndermeyi tercih etmektedirler.
İşletmelerin denizyolu taşımacılığında ciddi sıkıntılar yaşadıkları ve devlet
kuruluşlarınca ihracatın desteklenmesi konusunda bir beklenti içinde oldukları
saptanmıştır.
Dış ticaret Pazarlama stratejisi Portakal dış piyasası Uluslararası pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 3 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 22 Sayı: 2 |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.