Bu çalışmanın temel amacı,
havuç üreten işletmelerde işletme büyüklükleri ile pazarlama masrafları ve
stratejileri arasındaki ilişkileri belirlemektir. İşletmelerin genelinde
ortalama havuç üretim alanı 8.253 ha, havuç verimi 31366 kg/ha, üretim maliyeti
14911 $ ve satış geliri 28859 $ olarak belirlenmiştir. İşletmeler genelinde 1
kg havucun pazarlanması için 0.0031625 $ işçilik, 0.005085 $ nakliye, 0.00138 $ soğuk hava deposunda muhafaza ve 0.0022625 $’ da paketleme masrafı
olmak üzere toplamda 0.001189 $ pazarlama masrafı yapılmıştır. Pazarlama
masraf, birinci grup işletmelerde 0.0121, ikinci grup işletmelerde 0.0107 ve
üçüncü grup işletmelerde ise 0.0135 $ olarak gerçekleşmiştir. Araştırma
sonuçları, havuç üreten işletmelerde üretimi ve pazarlama gücünü artırmak ve
girdi maliyetlerini düşürebilmek; bir çiftçi örgütü altında bir araya
gelmeleri, ürünlerini doğrudan tüketicilere ulaştırabilmeleri, soğuk hava
deposu kapasitesinin artırılması, destek miktarı ve çeşitliliğinin (markalaşma
ve promosyon gibi) artırılması, havucun katma değeri yüksek ürünlere
dönüştürülmesi gerektiğini ortaya koymuştur.
Havuç (Daucus carota L.) üretimi Pazarlama maliyeti Uygulamalar Hatay
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
16699
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğüne maddi desteklerinden dolayı çok teşekkür ederiz.
The main objective of this
study was to examine the relationships between marketing costs, applications
and scales of the carrot farms in Hatay province. The average carrot
cultivation area, carrot yield, production costs, sales revenues,
record-keeping rate, members of farmers’ organization rate were 8.253 ha, 31366
kg/ha, 14911 US$, 28859 US$, %46.23, %14 in the all farms, respectively. Labor,
transportation, storage and packaging costs in all farms were calculated as
0.0031625, 0.005085, 0.00138 and 0.0022625 US$, respectively. The average total
marketing cost in all farms was determined as 0.001189 US$. The marketing costs
for the first, second and third group farms were calculated as 0.0121, 0.0107
and 0.0135 US$, respectively. The research recommended that the farms should be
subsidized so that they can increase production, improve their market share and
decrease their input costs. Farmers should be organized under farmers’
organization. Marketing channels should be created to ensure direct carrots
deliveries to consumers resulting increase in revenues. Increasing the number and capacity of cold storage
should be encouraged. Farmers should be subsidized to minimize their production
expenses. The support to be provided by various stakeholders should involve
branding and promotion in carrot production. Producers should be encouraged to
process carrot as high value-added products.
Carrot (Daucus carota L.) production Marketing cost Applications Hatay province
16699
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ziraat, Veterinerlik ve Gıda Bilimleri |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 16699 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2020 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 23 Sayı: 1 |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.