This research was conducted to determine the effects
of land consolidation (LC) projects on agricultural mechanization management.
In this study, LC projects of Aşlama, Çarıklı, Çayırlı and Karaatlı Village in
the Misli Plain in Niğde was taken as material. According to the simple random
sampling, 96 managements were selected and the pre and post LC parameters of
the eligibility of area road length (AYU), the eligibility of area airline road
length (KUYUU), the fuel consumption, the parcel processing time, the loss of
parcel return, the loss of road time and the loss of area from parcel
boundaries were calculated with the help of NetCAD program. AYU and KUYUU
values of selected managements have decreased by 43% and 37% on average,
respectively. Due to reducing road lengths, the fuel consumption and the total
production time have decreased by 50% and by 36%, respectively. After the LC
parcel boundary area losses, the end of parcel return time, the time to reach
the parcels, and the parcel processing time have decreased by 38%, 38%, 50% and
5%, respectively. Differences before and after LC were statistically
significant (P <0.05).
Agricultural mechanization management Land consolidation Loss of border area Time loss Fuel consumption
Bu
araştırma; arazi toplulaştırma projelerinin tarımsal mekanizasyon
işletmeciliğine etkisini belirlemek amacıyla Niğde İli Misli Ovasında
gerçekleştirilen Aşlama, Çarıklı, Çayırlı, Karaatlı Köyü arazi toplulaştırma
(AT) projelerinde yürütülmüştür. Basit tesadüfi örnekleme yöntemine göre
seçilen 96 işletmeye ait parsellerin AT öncesi ve sonrası Alan Yol Uzunluğu
Uygunluğu (AYU), Alan Kuş Uçuşu Yol Uzunluğu Uygunluğu (KUYUU), yakıt tüketimi,
parsel işleme süresi, parsel başı dönüş kaybı, yol zaman kaybı ve parsel sınır
alan kaybı parametreleri hesaplanmıştır. Çalışmada NetCAD programı
kullanılmıştır. Seçilen işletmelerde AT öncesine göre AYU ve KUYUU değerleri
sırasıyla ortalama %43 ve %37 azalmıştır. Yol uzunlukları kısaldığından yakıt
tüketimi ortalama %50, toplam üretim süresi %36 azalmıştır. AT sonrası parsel
sınır alan kaybı ortalama %38, parsel başı dönüş kaybı %38, parsellere ulaşımda
geçen süre %50, parsel işleme süresi %5 düşmüştür. İstatistiksel olarak AT
öncesi ve sonrası farklar önemli bulunmuştur (P<0.05).
Tarımsal mekanizasyon işletmeciliği Arazi toplulaştırması Sınır alan kaybı Zaman kaybı Yakıt tüketimi
Bu makale Hamza Kuzu’nun yüksek lisans tezinden yararlanarak hazırlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ziraat, Veterinerlik ve Gıda Bilimleri |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 23 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 9 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020Cilt: 23 Sayı: 3 |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.