Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Revisiting Agricultural Economics Higher Education With Respect to Recent Changes in Turkey and The World

Yıl 2018, , 215 - 220, 31.12.2018
https://doi.org/10.18016/ksutarimdoga.vi.472680

Öz

In this study, Turkey's Agricultural Economics Higher
Education was assessed with SWOT analysis with respect to the developments in
the world and the suggestions in line with the results were presented.
According to the results, prevailing economic problems in agriculture and
diversity in employment of graduates are the most important strengths, while
inability to follow recent international developments and lack of
implementation/methodological skills are the most important weaknesses. High
demand for agricultural economics higher education compare to other programs in
agriculture and placing students with the score of equal weight are the most
important opportunities. Low demand to agricultural higher education and
inadequate training in newly opened universities were found to be the most
important threats. It is necessary to emphasize strengths in agriculture higher
education, to improve weaknesses, to evaluate opportunities and to eliminate
threats.

Kaynakça

  • Aksoy U 2010. Dünya’da Tarım ve İlgili Alanlarda Akademik Bölümler ve Lisans Programları, Ziraat Fakülteleri Program Geliştirme Çalışma Grubu, Yükseköğretim Kurulu, 2010, Ankara.
  • Anonim 2015. ECTS Users’ Guide, European Comission, http://ec.europa.eu/education/ects/ users-guide/docs/ects-users-guide_en.pdf (Erişim Tarihi: 27 Eylül 2018)
  • Baytorun AN 2015. Türkiye ve Avrupa Birliğinde Tarımsal Yükseköğretim, Tarım ve Mühendislik Dergisi, TMMO TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası, Sayfa: 8-15, Ekim-Aralık 2015. Ankara.
  • Erdoğan A 2010. Yüksek Öğretim’de Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, Yükseköğretim Kurulu, Ankara. http://www.yok.gov.tr/documents/ 10348274/10733291/66+Soruda+Bologna+Süreci+Uygulamaları.pdf/d0174bd7-e9aa-4371-a570-bcd51d9594b5 (Erişim Tarihi: 14 Ağustos 2018)
  • Navarro M, Heath S, Lopez-Francos A, Romagosa A 2015. Conference Report and Conclusions, International Conference on Agricultural Higher Education in the 21st Century: A Global Challenge in Knowledge Transfer to Meet World Demands for Food Security and Sustainability, Option Mediterraneennes, Series A: 2015 - Number113. Ciheam, Sayfa: 5-15, 2015, Spain.
  • Taluğ C 2015. Yeniden Yapılanmayı Yeniden Tartışmak, Tarım ve Mühendislik Dergisi, TMMO TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası, Sayfa: 8-15, Ekim-Aralık 2015. Ankara.
  • Yalçın BT 2015. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dekanı ile Tarım Yükseköğretimi Üzerine Söyleşi, Tarım ve Mühendislik Dergisi, TMMO TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası, Sayfa: 4-7, Ekim-Aralık 2015. Ankara.
  • Yavuz F 1997. ABD “Land Grant” Üniversitelerinde Tarımsal Eğitim, Araştırma ve Yayım Sistemi: Ohio State Üniversitesi Örneği, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Temmuz 1997, Erzurum.
  • Yavuz F 2010. Bologna Sürecinin Tarım Ekonomisi Yüksek öğrenimine Muhtemel Etkileri, Çağrılı, Türkiye 9. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, 22 -24 Eylül 2010, Şanlıurfa.
  • Yavuz F 2017. Türkiye Tarım Yükseköğretimi ve Lisans Programlarının Yapılanması Raporu, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü, Erzurum.
  • YÖK 2015. Su Ürünleri Mühendisliği, Ziraat Mühendisliği ve Veterinerlik Fakültelerinin Dekanları ile Toplantı, 12 Mayıs 2015 Ankara, http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_ content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/16316153 (Erişim Tarihi 1 Eylül 2018)
  • YÖK 2016. Tarım, Gıda Ve Hayvancılık Bakanı Sayın Faruk Çelik'in Katılımı İle YÖK'te Ziraat, Veteriner Ve Su Ürünleri Fakültelerinin Durumu Görüşüldü, 16 Mart 2016/Ankara, http://www.yok.gov.tr/web/guest/anasayfa?p_p_auth=riX0O1oQ&p_p_id=101&Fguest% 252 F duyurular (Erişim Tarihi: 15 Ağustos 2018)
  • YÖK 2016. Ziraat-Tarım, Orman ve Su Ürünleri Programlarını Tercih Edecek Öğrencilere "Yök Bursu" Müjdesi, 22 Haziran 2016 / Ankara, http://www.yok. gov.tr /web/guest/ anasayfa? p_p_auth=riX0O1 oQ&p_p_id=101&Fguest %252Fduyurular

Dünya ve Türkiye’deki Gelişmeler Işığında Tarım Ekonomisi Yükseköğretimine Yeniden Bir Bakış

Yıl 2018, , 215 - 220, 31.12.2018
https://doi.org/10.18016/ksutarimdoga.vi.472680

Öz

Bu
çalışmada, dünya ve Türkiye’deki ve gelişmeler doğrultusunda SWOT analizi ile
Türkiye Tarım Ekonomisi Yükseköğretiminin bir değerlendirmesi yapılmış ve bu
analiz sonuçlarına göre iyileştirme önerileri sunulmuştur. Analiz sonuçlarına
göre, tarım sektöründe ekonomik problemlerin öne çıkması ve mezunların iş
alanlarının çeşitliliği tarım ekonomisi yükseköğretiminin en önemli güçlü
yönleri, dünyadaki gelişmelerin yakın takip edilememesi ve bilgiyi kullanabilme
becerisinin kazandırılmasındaki yetersizlikler en önemli zayıf yönler, Tarım
Ekonomisi yükseköğretimine olan talep ve eşit ağırlık puanıyla öğrenci alınması
en önemli fırsatlar ve tarım yükseköğretimine olan genel isteksizlik ve yeni
açılan üniversitelerde yetersiz şartlarda eğitim ise en önemli tehditler olarak
tespit edilmiştir. Tarım Ekonomisi yükseköğretiminde belirlenen güçlü yönleri
öne çıkaracak, zayıf yönleri iyileştirecek, fırsatları değerlendirecek ve
tehditleri bertaraf edecek politika eylemlerine ihtiyaç duyulmaktadır.

Kaynakça

  • Aksoy U 2010. Dünya’da Tarım ve İlgili Alanlarda Akademik Bölümler ve Lisans Programları, Ziraat Fakülteleri Program Geliştirme Çalışma Grubu, Yükseköğretim Kurulu, 2010, Ankara.
  • Anonim 2015. ECTS Users’ Guide, European Comission, http://ec.europa.eu/education/ects/ users-guide/docs/ects-users-guide_en.pdf (Erişim Tarihi: 27 Eylül 2018)
  • Baytorun AN 2015. Türkiye ve Avrupa Birliğinde Tarımsal Yükseköğretim, Tarım ve Mühendislik Dergisi, TMMO TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası, Sayfa: 8-15, Ekim-Aralık 2015. Ankara.
  • Erdoğan A 2010. Yüksek Öğretim’de Yeniden Yapılanma: 66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları, Yükseköğretim Kurulu, Ankara. http://www.yok.gov.tr/documents/ 10348274/10733291/66+Soruda+Bologna+Süreci+Uygulamaları.pdf/d0174bd7-e9aa-4371-a570-bcd51d9594b5 (Erişim Tarihi: 14 Ağustos 2018)
  • Navarro M, Heath S, Lopez-Francos A, Romagosa A 2015. Conference Report and Conclusions, International Conference on Agricultural Higher Education in the 21st Century: A Global Challenge in Knowledge Transfer to Meet World Demands for Food Security and Sustainability, Option Mediterraneennes, Series A: 2015 - Number113. Ciheam, Sayfa: 5-15, 2015, Spain.
  • Taluğ C 2015. Yeniden Yapılanmayı Yeniden Tartışmak, Tarım ve Mühendislik Dergisi, TMMO TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası, Sayfa: 8-15, Ekim-Aralık 2015. Ankara.
  • Yalçın BT 2015. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dekanı ile Tarım Yükseköğretimi Üzerine Söyleşi, Tarım ve Mühendislik Dergisi, TMMO TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası, Sayfa: 4-7, Ekim-Aralık 2015. Ankara.
  • Yavuz F 1997. ABD “Land Grant” Üniversitelerinde Tarımsal Eğitim, Araştırma ve Yayım Sistemi: Ohio State Üniversitesi Örneği, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Temmuz 1997, Erzurum.
  • Yavuz F 2010. Bologna Sürecinin Tarım Ekonomisi Yüksek öğrenimine Muhtemel Etkileri, Çağrılı, Türkiye 9. Ulusal Tarım Ekonomisi Kongresi, 22 -24 Eylül 2010, Şanlıurfa.
  • Yavuz F 2017. Türkiye Tarım Yükseköğretimi ve Lisans Programlarının Yapılanması Raporu, Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü, Erzurum.
  • YÖK 2015. Su Ürünleri Mühendisliği, Ziraat Mühendisliği ve Veterinerlik Fakültelerinin Dekanları ile Toplantı, 12 Mayıs 2015 Ankara, http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_ content/56_INSTANCE_rEHF8BIsfYRx/10279/16316153 (Erişim Tarihi 1 Eylül 2018)
  • YÖK 2016. Tarım, Gıda Ve Hayvancılık Bakanı Sayın Faruk Çelik'in Katılımı İle YÖK'te Ziraat, Veteriner Ve Su Ürünleri Fakültelerinin Durumu Görüşüldü, 16 Mart 2016/Ankara, http://www.yok.gov.tr/web/guest/anasayfa?p_p_auth=riX0O1oQ&p_p_id=101&Fguest% 252 F duyurular (Erişim Tarihi: 15 Ağustos 2018)
  • YÖK 2016. Ziraat-Tarım, Orman ve Su Ürünleri Programlarını Tercih Edecek Öğrencilere "Yök Bursu" Müjdesi, 22 Haziran 2016 / Ankara, http://www.yok. gov.tr /web/guest/ anasayfa? p_p_auth=riX0O1 oQ&p_p_id=101&Fguest %252Fduyurular
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm DERLEME MAKALE (Review Article)
Yazarlar

Fahri Yavuz 0000-0002-3413-7748

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 19 Ekim 2018
Kabul Tarihi 2 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yavuz, F. (2018). Dünya ve Türkiye’deki Gelişmeler Işığında Tarım Ekonomisi Yükseköğretimine Yeniden Bir Bakış. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım Ve Doğa Dergisi, 21, 215-220. https://doi.org/10.18016/ksutarimdoga.vi.472680

21082



2022-JIF = 0.500

2022-JCI = 0.170

Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)

       Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)

      Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)


88x31.png 

Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

                 


Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi
e-ISSN: 2619-9149