Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: OMÜ Ziraat Fakültesi Örneği

Yıl 2018, , 168 - 176, 31.12.2018
https://doi.org/10.18016/ksutarimdoga.vi.472966

Öz

Son
yıllarda yaşanan küresel rekabet ve teknolojide meydana gelen hızlı değişim
makro ekonomik politikalar yanında, girişimcilik faaliyetine olan ilgiyi de
artırmıştır. Yapılan araştırmalar dikkate alındığında, Türkiye’de çalışan
nüfusun büyük bir bölümünün kendi işini kurmayı hayal ettiği bilinmektedir. Bu
noktada girişimci risk alabilen, ihtiyaç duyulan kaynakları bir araya getirme
yetisine sahip, başarıyı elde edebilmek için çevresine bakmasını ve
ihtiyaçlarını görmesini bilen, yeniliklere açık biri olarak da tanımlanabilir.
Araştırmanın amacı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesinin farklı
bölümlerinde girişimcilik dersini alan son sınıf öğrencilerinin, girişimcilik
eğitimiyle birlikte yenilikçi, risk alma eğilimi, kendine güven, başarı
ihtiyacı, belirsizliğe karşı tolerans ve kontrol odağı gibi kişilik
özelliklerinin öğretilmeye çalışılmasına yönelik gerçekleştirilmiştir. Bu
çalışmayla birlikte öğrencilerde var olan girişimcilik potansiyelinin ortaya
çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Ziraat Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler örneklemini ise, Ziraat
Fakültesinde farklı bölümlerde okuyan ve girişimcilik dersini alan, 76 son
sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma grubu oluşturulurken, fakültedeki
tüm bölümleri temsilen gayeli olarak, kitledeki tüm birimlere ulaşılmasıyla tam
sayım yapılmıştır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin 32’si kız, 44’ü ise
erkektir. Araştırmanın amacına yönelik mevcut bilgiler, alan yazınıyla birlikte
sistematik bir şekilde verilmiştir. Böylece konu hakkında teorik bir çerçeve
oluşturulmuştur. Verilerin çözüm ve yorumlanmasında ise korelasyon analizine
başvurulmuştur. Elde edilen bulgular analiz edildiğinde, Ziraat Fakültesinin
son sınıfında öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik özellikleri ile
girişimcilik faaliyeti arasında istatistikî açıdan anlamlı bir ilişki olduğu
tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre; araştırmaya katılan öğrencilerin
girişimcilik özellikleri arttıkça girişimcilik faaliyetlerinin de arttığı
görülmektedir. Ayrıca girişimcilik özellikleri taşıyan son sınıf öğrencilerinin
aynı zamanda önemli düzeyde girişimcilik alanındaki faaliyetlere yatkın olma
özelliğine sahip oldukları da söylenebilir. Sonuç olarak, girişimcilik
eğiliminin belirlenmesi, potansiyel girişimcilik özelliğine sahip olanların
doğru yönlendirilmesi ve iş hayatına kazandırılması ancak girişimcilerin
psikolojik ve demografik faktörler ile anlamlı bir ilişki içerisinde olmasıyla
gerçekleşebilir.

Kaynakça

  • Akkoç İ, Çalışkan A, Turunç Ö 2012. “Gelişim Rasyonel Alt Kültürlerinin Girişimci Davranışa Etkisi: Algılanan Çevresel Belirsizliğin Aracılık Rolü”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4): 65-83.
  • Akyüz Y 2013.‘‘Üniversite Öğrencilerinin KOSGEB Desteklerine Bakış Açıları ve Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Uşak Üniversitesi Örneği”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3): 80-98.
  • Alpar R Geçerlilik ve Güvenilirlik. Uygulamalı İstatistik ve Geçerlilik Güvenilirlik.2010.1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık. s.316-66.
  • Arıkan S 2008. Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular. Siyasal Kitabevi. 4.Baskı.
  • Ataç N 1998. Diyelim /Söz Arasında, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Balaban Ö, Özdemir Y 2008. Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2):133-147.
  • Balce AO, Demir S 2007, İstatistik Ders Notları, Pamukkale Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü, Denizli.
  • Berglund H, Wennberg K 2006. Creativity among Entrepreneurship Students: Comparing Engineering and Business Education, International Journal of Continuing Engineering Education and Life-long Learning, 16 (5): 366-79.
  • Bernstein A 2011. Nature vs Nurture: Who is Interested in Entrepreneurship Education. A Study of Bussiness and Technology Undergraduates Based on Social Cognitive Career Theory. The George Washington University, PHD.
  • Bird B 1989. Entrepreneurial Behavior, Glenview, IL: Scott, Foresman
  • Boz M, Tükeltürk ŞA 2013.“Girişimcilik Eğitiminin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Uluslararası Girişimcilik ve Kariyer Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 1-3 Kasım, Muğla, 271-292.
  • Börü D 2006. Girişimcilik Eğilimi Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayın No.733, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Dugassa TG 2012. The context of entrepreneurship education in Ethiopian universities. Management Research Review, 35(3): 225-244.
  • Dündar S, Ağca V 2007. “Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma”, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1):121-142.
  • Güney S 2008. Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular. Genişletilmiş 3. Baskı. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Gürbüz S, Şahin F 2016. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Greenspan A, Rosan RM 2006. The Role of Universities Today: Critical Partners in Economic Development and Global Competitiveness.
  • Hisrich D, Peters MP 1992. Entrepreneurship Starting, Developing and Managing A New Enterprise, Irwin, Boston.
  • Hisrich RD, Peters MP 1998. Entrepreneurship. New York: Irwin Mc Graw Hill.
  • Kalaycı Ş 2008. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknik . Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kayış A 2009. Güvenirlik Analizi. Ş. Kalaycı (Ed), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli Istatistik Teknikleri. (403-419). Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Koh HC 1996. “Testing Hypotheses of Entrepreneurial Characteristics: A Study of Hong Kong MBA Students”, Journal of Managerial Psychology, 11(3): 12-25.
  • Korkmaz O 2012. “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 14(2): 209-226.
  • Miran B 2013. Temel İstatistik. Ege Üniversitesi Bornova, İzmir. s: 117-156.
  • Mueller S, Thomas AS 2001. "Culture And Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study Of Locus Of Control And Innovativeness", Florida International University, Miami, National Academy Of Management, Journal Of Business Venturing, 16(1): 51-75.
  • Muzyka D, Koning A, Churchill N 1995. “On Organization and Adaptation: Building The Entrepreneurial Corporation”. European Management Journal, 13, (4): 352-365.
  • Ongun U, Çiçek U, Çuhadar Y 2017. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Turizm Öğrencilerinin Kırsal Turizm Faaliyetlerine Katılımını Etkileyen Kısıtlayıcılar. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1 (2): 144-156.
  • Özdamar K 1999. Paket Programlar Ile Istatistiksel Veri Analizi, 2.Bs., Eskişehir, Kaan Kitabevi.
  • Özdemir L 2013. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (1): 41-65.
  • Patır S, Karahan M 2010. Girişimcilik Eğitimi ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1 (2): 27-44.
  • Schumpeter JA 1934. The Theory of Economics Development, Oxford University Press, Oxford, U.K.
  • Souitaris V, Zerbinati S, Al-Laham A 2007. Do Entrepreneurship Programmes Raise Entrepreneurial Intention of Science and Engineering Students. The Effect of Learning, Inspiration and Resources. Journal of Business Venturing 22 (4): 566-591.
  • Tağraf H, Halis M 2008. Üniversitelerdeki Girişimcilik Eğitiminin ‘Girişimsel Öz Yetkinlik’ Algısı Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2): 91-111.
  • Tessema Gerba D 2012. The context of entrepreneurship education in Ethiopian universities. Management Research Review, 35(3/4): 225-244.
  • Titiz T 1999. Genç Girişimcilere Öneriler. İnkılâp Kitabevi, İstanbul.
  • Wang CK, Wong P 2004. Entrepreneurial Interest of University Students in Singapore, Elsevier, Technovation (24): 163-172.
  • Ulucan S 2015. Girişimcilik Eğiliminin ve Girişimcilik Eğilimini Etkileyen Faktörlerin Analizi: Orta Öğrenimde Lise 3. ve 4. Sınıf Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme ABD, Yüksek Lisans Tezi, 157 s.
  • Volkmann C 2004. Entrepreneurship Studies-An Ascending Academic Discipline in The Twenty-first Century. Higher Education in Europe. 29 (2):177-185.
  • Yaşar M 2014. İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 36(2): 59-75.
  • Yelkikalan N, Akatay A, Yıldırım MH, Karadeniz Y, Köse C, Koncagül Ö, Özer E 2010. ‘’Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz’’, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19): 51-59.
  • Yılmaz E, Sünbül AM 2009. Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21: 196-203.

Determination of Entrepreneurship Tendencies of University Students: The Case of OMU Faculty of Agriculture

Yıl 2018, , 168 - 176, 31.12.2018
https://doi.org/10.18016/ksutarimdoga.vi.472966

Öz

Recent global competition and the rapid change that
occurred in technology increased the interest in entrepreneurship activities in
addition to macroeconomic policies. When studies conducted are taken into
consideration, it is known that a great majority of the population in Turkey
dream about starting their own business. Entrepreneurship starts with the drive
to start a phenomenon and to perform a phenomenon. At this point, an
entrepreneur can be defined as someone who can take risks, who has the ability
to bring the required resources together, who knows to look around and to see
the needs in order to reach success and as someone who is open to innovations.
The aim of this study was to teach students in their last year who are taking
entrepreneurship courses such as innovativeness, tendency for taking risks,
self-confidence, need for success, tolerance for uncertainty and focus of
control with entrepreneurship education to bring out the existing
entrepreneurship potential in students participating in different departments
of Ondokuz Mayıs University Faculty of Agriculture characteristics. The
universe of the study consists of students studying at Ondokuz Mayıs  University Faculty of Agriculture, while the
sample consists of 76 last year students who werein different departments of
the Faculty of Agriculture taking entrepreneurship courses. While forming the
research group, a full count was made to reach all the units in the population
to represent all the departments in the faculty. Overall, 32 of the students in
the study were female and 44 were male. The existing information about the
purpose of the study was given systematically with the literature. Thus, a
theoretical framework was built about the issue. Correlation analysis was
conducted in the analysis and interpretation of the data was proceeded. When
the results found were analyzed, statistically significacy was found between
the entrepreneurship characteristics and entrepreneurship activities of the
students. According to these results, it can be seen that as the
entrepreneurship characteristics of the students who participated in the study
increase, their entrepreneurship activities also increase. In addition, last
year students who have entrepreneurship characteristics also have a significant
tendency for activities in the field of entrepreneurship. As a conclusion,
finding out entrepreneurship tendencies, correct guidance of those who have
potential entrepreneurship characteristics and leading them to business world
can only occur through entrepreneurs’ being in a significant relationship with
psychological and demographic factors.

Kaynakça

  • Akkoç İ, Çalışkan A, Turunç Ö 2012. “Gelişim Rasyonel Alt Kültürlerinin Girişimci Davranışa Etkisi: Algılanan Çevresel Belirsizliğin Aracılık Rolü”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(4): 65-83.
  • Akyüz Y 2013.‘‘Üniversite Öğrencilerinin KOSGEB Desteklerine Bakış Açıları ve Girişimcilik Eğilimleri Üzerine Bir Araştırma: Uşak Üniversitesi Örneği”, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3): 80-98.
  • Alpar R Geçerlilik ve Güvenilirlik. Uygulamalı İstatistik ve Geçerlilik Güvenilirlik.2010.1. Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık. s.316-66.
  • Arıkan S 2008. Girişimcilik: Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular. Siyasal Kitabevi. 4.Baskı.
  • Ataç N 1998. Diyelim /Söz Arasında, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları.
  • Balaban Ö, Özdemir Y 2008. Girişimcilik Eğitiminin Girişimcilik Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Sakarya Üniversitesi İİBF Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2):133-147.
  • Balce AO, Demir S 2007, İstatistik Ders Notları, Pamukkale Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ekonometri Bölümü, Denizli.
  • Berglund H, Wennberg K 2006. Creativity among Entrepreneurship Students: Comparing Engineering and Business Education, International Journal of Continuing Engineering Education and Life-long Learning, 16 (5): 366-79.
  • Bernstein A 2011. Nature vs Nurture: Who is Interested in Entrepreneurship Education. A Study of Bussiness and Technology Undergraduates Based on Social Cognitive Career Theory. The George Washington University, PHD.
  • Bird B 1989. Entrepreneurial Behavior, Glenview, IL: Scott, Foresman
  • Boz M, Tükeltürk ŞA 2013.“Girişimcilik Eğitiminin Öğrencilerin Girişimcilik Eğilimine Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Uluslararası Girişimcilik ve Kariyer Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 1-3 Kasım, Muğla, 271-292.
  • Börü D 2006. Girişimcilik Eğilimi Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Yayın No.733, İstanbul: Marmara Üniversitesi.
  • Dugassa TG 2012. The context of entrepreneurship education in Ethiopian universities. Management Research Review, 35(3): 225-244.
  • Dündar S, Ağca V 2007. “Afyon Kocatepe Üniversitesi Lisans Öğrencilerinin Girişimcilik Özelliklerinin İncelenmesine İlişkin Ampirik Bir Çalışma”, H.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 25(1):121-142.
  • Güney S 2008. Girişimcilik Temel Kavramlar ve Bazı Güncel Konular. Genişletilmiş 3. Baskı. Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Gürbüz S, Şahin F 2016. Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Felsefe-Yöntem-Analiz. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Greenspan A, Rosan RM 2006. The Role of Universities Today: Critical Partners in Economic Development and Global Competitiveness.
  • Hisrich D, Peters MP 1992. Entrepreneurship Starting, Developing and Managing A New Enterprise, Irwin, Boston.
  • Hisrich RD, Peters MP 1998. Entrepreneurship. New York: Irwin Mc Graw Hill.
  • Kalaycı Ş 2008. SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknik . Ankara: Asil Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Kayış A 2009. Güvenirlik Analizi. Ş. Kalaycı (Ed), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli Istatistik Teknikleri. (403-419). Ankara: Asil Yayıncılık.
  • Koh HC 1996. “Testing Hypotheses of Entrepreneurial Characteristics: A Study of Hong Kong MBA Students”, Journal of Managerial Psychology, 11(3): 12-25.
  • Korkmaz O 2012. “Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği”, Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 14(2): 209-226.
  • Miran B 2013. Temel İstatistik. Ege Üniversitesi Bornova, İzmir. s: 117-156.
  • Mueller S, Thomas AS 2001. "Culture And Entrepreneurial Potential: A Nine Country Study Of Locus Of Control And Innovativeness", Florida International University, Miami, National Academy Of Management, Journal Of Business Venturing, 16(1): 51-75.
  • Muzyka D, Koning A, Churchill N 1995. “On Organization and Adaptation: Building The Entrepreneurial Corporation”. European Management Journal, 13, (4): 352-365.
  • Ongun U, Çiçek U, Çuhadar Y 2017. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde Öğrenim Gören Turizm Öğrencilerinin Kırsal Turizm Faaliyetlerine Katılımını Etkileyen Kısıtlayıcılar. Bilge Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1 (2): 144-156.
  • Özdamar K 1999. Paket Programlar Ile Istatistiksel Veri Analizi, 2.Bs., Eskişehir, Kaan Kitabevi.
  • Özdemir L 2013. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Sosyo-Demografik Özellikler Açısından Değerlendirilmesi. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 20 (1): 41-65.
  • Patır S, Karahan M 2010. Girişimcilik Eğitimi ve Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Alan Araştırması. İşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1 (2): 27-44.
  • Schumpeter JA 1934. The Theory of Economics Development, Oxford University Press, Oxford, U.K.
  • Souitaris V, Zerbinati S, Al-Laham A 2007. Do Entrepreneurship Programmes Raise Entrepreneurial Intention of Science and Engineering Students. The Effect of Learning, Inspiration and Resources. Journal of Business Venturing 22 (4): 566-591.
  • Tağraf H, Halis M 2008. Üniversitelerdeki Girişimcilik Eğitiminin ‘Girişimsel Öz Yetkinlik’ Algısı Üzerindeki Etkisi: Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 3(2): 91-111.
  • Tessema Gerba D 2012. The context of entrepreneurship education in Ethiopian universities. Management Research Review, 35(3/4): 225-244.
  • Titiz T 1999. Genç Girişimcilere Öneriler. İnkılâp Kitabevi, İstanbul.
  • Wang CK, Wong P 2004. Entrepreneurial Interest of University Students in Singapore, Elsevier, Technovation (24): 163-172.
  • Ulucan S 2015. Girişimcilik Eğiliminin ve Girişimcilik Eğilimini Etkileyen Faktörlerin Analizi: Orta Öğrenimde Lise 3. ve 4. Sınıf Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme ABD, Yüksek Lisans Tezi, 157 s.
  • Volkmann C 2004. Entrepreneurship Studies-An Ascending Academic Discipline in The Twenty-first Century. Higher Education in Europe. 29 (2):177-185.
  • Yaşar M 2014. İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 36(2): 59-75.
  • Yelkikalan N, Akatay A, Yıldırım MH, Karadeniz Y, Köse C, Koncagül Ö, Özer E 2010. ‘’Dünya ve Türkiye Üniversitelerinde Girişimcilik Eğitimi: Karşılaştırmalı Bir Analiz’’, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 12(19): 51-59.
  • Yılmaz E, Sünbül AM 2009. Üniversite Öğrencilerine Yönelik Girişimcilik Ölçeğinin Geliştirilmesi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 21: 196-203.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article)
Yazarlar

Kürşat Demiryürek 0000-0002-6193-9957

Hilal Demir 0000-0002-6020-1977

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 21 Ekim 2018
Kabul Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Demiryürek, K., & Demir, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Eğilimlerinin Belirlenmesi: OMÜ Ziraat Fakültesi Örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım Ve Doğa Dergisi, 21, 168-176. https://doi.org/10.18016/ksutarimdoga.vi.472966

21082



2022-JIF = 0.500

2022-JCI = 0.170

Uluslararası Hakemli Dergi (International Peer Reviewed Journal)

       Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)

      Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)


88x31.png 

Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

                 


Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Tarım ve Doğa Dergisi
e-ISSN: 2619-9149