Good agricultural practices
(GAP) first initiated in Europe to provide food security and quality. Good
agricultural practices in Turkey have been started at 18 provinces in 2007 and
it showed great development due to increasing subsidies within the last three years.
However, it is important to increase the demand to these products in order to
sustain GAP. Adoption of a marketing strategy considering consumers’
preferences will probably increase the production as well as competition among
companies involved in this process. In this paper, developments of GAP in the
world and its reflections over Turkey have been examined.
Dünyada iyi tarım
uygulamaları, gıda güvenliği ve kalitesinin sağlanması amacıyla ilk defa
Avrupa’da başlamıştır. Türkiye’de 2007’de 18 ilde başlayan iyi tarım
uygulamaları, verilen desteklerin etkisiyle son üç yılda büyük gelişme
göstermiştir. Ancak iyi tarım uygulamalarının devamlılığı açısından, bu
ürünlere olan talebi artırmanın önemi büyüktür. İyi tarım uygulamalarında
tüketiciyi dikkate alan bir pazarlama anlayışının benimsenmesi firmalar
arasındaki rekabeti hızlandıracak, buna bağlı olarak iyi tarım ürünlerinin
üretimi artacaktır. Bu makalede, dünyada iyi tarım uygulamalarının gelişimi ve
Türkiye’deki yansımaları ortaya konulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | REVIEW ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2018 |
Submission Date | October 19, 2017 |
Acceptance Date | January 15, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 21 Issue: 4 |
International Peer Reviewed Journal
Free submission and publication
Published 6 times a year
KSU Journal of Agriculture and Nature
e-ISSN: 2619-9149