ABSTRACT It is |
Doğanın sahip olduğu doğal çevre değerleri (bitki örtüsü, su kaynakları,
kuşlar ve diğer canlılar) ile engelli çocuklarda iyileştirici ve tedavi edici
özelliği görülmektedir. Bu özelliklerin ne olduğu ve engelli çocuklarda nasıl
bir gelişme sağladığı hakkında bilgi edinmek bu çalışmanın başlangıç noktasıdır.
Çalışmanın amacı, Ankara çevresinde bulunan Eymir Gölü'nün doğal çevre
değerlerinin Serebral palsili çocuklar üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Eymir
gölünün sahip oldukları doğal çevre değerlerinin Serebral palsili
çocuklar üzerinde sağladığı iyileştirici ve tedavi edici
etkilerini belirlenmesi için bu çalışma, aşamalar halinde yürütülmüştür; 1.
Sistematik gözlem çalışması 2. Gelişim gözlem formları 3. Anket ve görüşme
çalışması. Bu çalışmada, Doğan Çağlar Özel Eğitim İlkokulu’ndan (DÇOEİ) seçilen
Serebral palsili çocuğa Eymir Gölü ve çevresinde gözlem yöntemi
uygulanmıştır. Eymir Gölü alanı ve yakın çevresinde 6 gün boyunca Serebral palsili
çocukların geziye katılarak ve
farklı aktiviteler yapmaları sağlandıktan sonra, bu tür doğal alanların bu
çocuklar üzerinde bıraktığı etkileri neler olduklarının değerlendirilmesi için
gelişim formu hazırlanmıştır. Bu form DÇOEİ’nda görev yapan öğretmenlere
verilerek onlardan çalışmaya katılan öğrencileri ders esnasında ve sınıf içinde
gözlemeleri istenmiştir. Engelli çocuklara yönelik, Ankara'da mevcut doğal
alanların performans düzey ve bu alanların yeterlilik ve uygunluk düzeyi
hakkında bilgi elde etmek, bu çocukların sorunlarını daha iyi anlamak için
engelli çocuklu ailelere anket çalışması yapılmıştır. Ayrıca, Serebral Palsi
Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nde ve DÇOEO'de çalışan psikolog ile yüz yüze
görüşme çalışması gerçekleşmiştir. Bu çalışma, doğal alanlarda zaman geçirmenin
Serebral palsili çocuklarda olumlu bir etki yarattığı ve bu alanlarda etkinliklerin
yapılması motor, dil, sosyal ve duygusal gelişim ile birlikte kendine bakım
becerilerinin geliştiği gözlenmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | RESEARCH ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2018 |
Submission Date | December 20, 2017 |
Acceptance Date | April 20, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 21 Issue: 5 |
International Peer Reviewed Journal
Free submission and publication
Published 6 times a year
KSU Journal of Agriculture and Nature
e-ISSN: 2619-9149