The
aim of the study is to determine the marketing tactic and strategies based on
Erzurum Moldy Cheese consumption preferences and their purchase patterns of the
consumers dwelling in Erzurum. The main material of the study was provided by
the primary data obtained from a survey conducted on 401 households residing in
Erzurum during 2015, and consuming Erzurum Moldy Cheese. Principal Component Analysis (PCA)
and Two-step Cluster Analysis were
used to determine the main factores impacting on their purchase decisions, and
then to segment homogenous clusteres according to their purchase frequencies by
taking into consideration the data, respectively. The results of the study
highlighted that the heavy users appracited to Erzurum Moldy Cheese’s core
benefit image under generic brand based on the local products oriented core
benefit to accelerate rural development. On the other hand, the medium and
light users gave a bigger attention to its augmented product image covering the
local individual brands to contribute rural development by considering sensory
quality attributes, and with the actual product image by taking into
consideration the components related to the visual quality attributes and
promotion mix on their purchase decisions.
Erzurum Moldy Cheese PCA and Cluster Analyses Consumer Preference
Çalışmanın
amacı, Erzurum’da ikamet eden tüketicilerin Erzurum Küflü Peynir tüketim
tercihleri ve satın alma modellerine dayalı pazarlama taktik ve stratejilerini
belirlemektir. Çalışmanın ana materyalini Erzurum ilinde ikamet eden ve Erzurum
Küflü Peyniri tüketen 401 hanehalkı ile yapılan anket çalışmasından elde edilen
birincil veriler oluşmaktadır. Elde edilen verileri dikkate alarak, satın alma
kararı üzerinde etkili olan ana faktörlerin belirlenmesinde Temel Bileşenler Analizi (PCA) ve tüketicilerin tüketim
sıklıklarına göre kümelerin oluşturulmasında İki Aşamalı Kümeleme Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları,
yoğun kullanıcıların satın alma kararlarında temel fayda odaklı yerel ürünlere
dayalı kırsal kalkınmaya ivme kazandırmak için jenerik marka altında temel
fayda imajına büyük önem atfetmişlerdir. Diğer taraftan ılımlı ve düşük düzeyde
tüketiciler ise duyusal kalite niteliklerini dikkate alarak kırsal kalkınmaya
katkı vermek için yerel bireysel marka kapsamında genişletilmiş mamul imajı ve
görsel kalite ile iletişim karması bileşenlerini dikkate alan gerçek ürün
imajlı Erzurum Küflü Peyniri’ne büyük bir önem vermişlerdir
Erzurum Küflü Peyniri PCA ve Kümeleme Analizleri Tüketici Tercihleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mart 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 21 Sayı: 2 |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.