The demand for organic
products is increasing and organic production is becoming widespread due to
food safety, healthy nutrition, sustainability, positive effects on
environmental protection and the protection of ecological balance. The
developments in the field reveal the necessity of measuring and determining the
approaches of people to demanded organic products. In this study, it was aimed
to determine consumers' points of view of organic products and the factors
which are effective in their selection process. The Simple Random Probability
Sampling Method is used to determine sample size. For this purpose, a
questionnaire survey was conducted with 400 consumers in Osmaniye and
Şanlıurfa. According to the results of the research, consumers define organic agricultural product as "an
agricultural form in which healthy products are grown" in a ratio of
38.7%; and “agricultural product where no pesticides are used" as 32.1%.
Consumers mostly prefer to buy the products grown in the village because these
crops are thought to be natural and organic. It expressed that the most
important reason for purchasing organic products is they are being healthy in a
ratio of 79.4%; and major reason for not being bought is the difficulty in
obtaining as 58.3%. Consumers with higher income and the ones who used organic
product before have more positive thoughts about organic products. It is
necessary to increase the knowledge of consumers about what an organic product
is and how it can be distinguished on the market. Also organic markets need to
becoming widespread.
organic product consumer behavior consumer perception consumer
Ekolojik dengenin
korunması, gıda güvenliği, sağlıklı beslenme, sürdürülebilirlik ve çevre koruma
üzerindeki olumlu etkileri nedeniyle organik ürüne olan talep giderek artmakta
ve organik üretim yaygınlaşmaktadır. Meydana gelen gelişmeler organik ürün
talep eden kişilerin yaklaşımlarının da ölçülmesi ve belirlenmesi gerekliliğini
ortaya koymaktadır. Bu çalışmada, tüketicilerin organik ürünlere bakış
açılarının ve organik ürünleri tercih etmelerinde etkili olan faktörlerin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Örnek büyüklüğünün belirlenmesinde Basit Tesadüfi
Olasılık Örneklemesi Yöntemi kullanılmıştır. Bu amaçla, Osmaniye ve Şanlıurfa
illerinde 400 tüketici ile yüz yüze görüşme yöntemi ile anket çalışması
yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketiciler organik tarım ürününü
sağlıklı ürünlerin yetiştirildiği tarım şekli (%38.7) ve zirai ilaçların
kullanılmadığı tarım ürünü (%32.1) olarak tanımlamaktadır. Çoğunlukla köyde
yetişen ürünleri doğal ve organik olduğunu düşündükleri için satın
almaktadırlar. Tüketiciler tarafından organik ürünlerin satın alınmasındaki en
önemli neden sağlıklı olması (%79.4), satın alınmamasındaki en önemli neden ise
temin etmenin zorluğu (%58.3) olarak ifade edilmektedir. Organik ürünleri
kullanan tüketiciler ile gelir düzeyi yüksek tüketiciler organik ürünler
konusunda daha olumlu düşüncelere sahiptir. Tüketicilerin organik bir ürünün ne
olduğu ve pazarda nasıl ayırt edilebileceği konusundaki bilgilerini artırmaya
yönelik çalışmalara ağırlık verilmesi ve organik pazarların yaygınlaştırılması
gerekmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt: 22 Sayı: 1 |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.