Bu çalışmanın amacı
Kahramanmaraş ili Merkez ilçede yaşayan tüketicilerin arı ürünleri tüketim
durumlarını ve tüketimlerinde etkili olan faktörleri belirlemektir.
Araştırmanın ana materyalini 2018 yılında Kahramanmaraş kent merkezinde 270
tüketici ile görüşülen anketlerden elde edilen veriler oluşturmaktadır.
Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, One-way ANOVA ve t testinden
yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin %84.4’ünün bal,
%7,78’inin polen, %1.5’inin arı sütü ve polen tükettikleri tespit edilmiştir.
Üreticilerin %28.5’i süzme balı, %25.6’sı petek balı her gün tükettiklerini,
arı ürünlerini satın alırken de öncelikli olarak direkt üretici ve marketleri
tercih ettiklerini belirtmişlerdir. Sonuçlara göre, bal tüketim miktarını
etkileyen faktörler, cinsiyet, gelir, ailedeki birey sayısı ve şeker hastası
olma durumudur. Diğer yandan, medeni durum, yaş, eğitim ve çocuk sayılarının
bal tüketim miktarında etkili olmadığı tespit edilmiştir.
Arı ürünleri Tüketici davranışları Tüketim faktörleri Kahramanmaraş
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ziraat, Veterinerlik ve Gıda Bilimleri |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mayıs 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019Cilt 22 (Ek Sayı 2) |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.