Bu çalışmanın amacı, Türkiye'nin Samsun ilinin kentsel ilçelerindeki Suriyeli ve Iraklı mültecilerin gıda alım noktalarını etkileyen faktörlerin araştırılmasıdır. Çalışmanın birincil verileri, 252 Suriyeli ve Iraklı mülteci hane halkı temsilcisinden anket yoluyla toplanmıştır. Araştırmanın amacına yönelik olarak faktör analizi (FA) tekniği, betimsel analiz, Kişi korelasyonu (r), t-testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, mültecilerin taze sebze ve meyve için yerel pazarları, et ve süt ürünleri için süpermarketleri ve tahıl ürünleri için bakkalları tercih ettiğini göstermektedir. Mültecilerin mağaza seçiminde ürünün fiyatı ve hijyen koşulları kriterlerinin etkisi bulunmaktadır. Ancak; sosyo-demografik değişkenlerden uyruk, cinsiyet, medeni durum, yaş ve semt, ekonomik değişkenden çalışan sayısı ve gelir düzeyi ile davranış değişkenlerinden ödeme yöntemi mültecilerin az iki yiyecek kategorisindeki mağaza tercihlerini etkilemektedir. Bununla birlikte, mültecilerin mağaza tercihlerini mağaza ve tüketici özellikleri ile gıda kategorilerinden de etkilenmiştir.
Sığınmacılar Tüketici Tercihleri Gıda Kategorileri Mağaza Seçimi Samsun
The aim of this study was to investigate the factors influencing the food purchase points of Syrian and Iraqi refugees in the urban districts of Samsun province of Turkey. The primary data of the study were collected through a questionnaire from 252 household representatives of Syrian and Iraqi refugees. Factor analysis (FA) technique, descriptive analysis, Person’s correlation (r), t-test, and ANOVA tests were used to address the objective of the study. The result showed that the refugees chose the local markets for fresh vegetables and fruit, supermarkets for meat and dairy products, and markets for cereal products. The price of the product and hygiene conditions were influential factors in-store selection for the refugees. However, nationality, gender, marital status, age, and district among the socio-demographic variables, the number of workers and income level among the economic variable, and, payment method among the behavioral variables had influences on the store preferences of refugees for at least for two type food categories. Furthermore, the store choices of the refugees were also affected by store attributes, consumer characteristics, and food categories.
Refugees Consumer Preferences Food Categories Store Choice Samsun
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ziraat, Veterinerlik ve Gıda Bilimleri |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2021 |
Kabul Tarihi | 20 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 25 Sayı: 4 |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.