Son
yıllarda yaşanan küresel rekabet ve teknolojide meydana gelen hızlı değişim
makro ekonomik politikalar yanında, girişimcilik faaliyetine olan ilgiyi de
artırmıştır. Yapılan araştırmalar dikkate alındığında, Türkiye’de çalışan
nüfusun büyük bir bölümünün kendi işini kurmayı hayal ettiği bilinmektedir. Bu
noktada girişimci risk alabilen, ihtiyaç duyulan kaynakları bir araya getirme
yetisine sahip, başarıyı elde edebilmek için çevresine bakmasını ve
ihtiyaçlarını görmesini bilen, yeniliklere açık biri olarak da tanımlanabilir.
Araştırmanın amacı, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesinin farklı
bölümlerinde girişimcilik dersini alan son sınıf öğrencilerinin, girişimcilik
eğitimiyle birlikte yenilikçi, risk alma eğilimi, kendine güven, başarı
ihtiyacı, belirsizliğe karşı tolerans ve kontrol odağı gibi kişilik
özelliklerinin öğretilmeye çalışılmasına yönelik gerçekleştirilmiştir. Bu
çalışmayla birlikte öğrencilerde var olan girişimcilik potansiyelinin ortaya
çıkarılması amaçlanmaktadır. Araştırmanın evrenini Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Ziraat Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler örneklemini ise, Ziraat
Fakültesinde farklı bölümlerde okuyan ve girişimcilik dersini alan, 76 son
sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma grubu oluşturulurken, fakültedeki
tüm bölümleri temsilen gayeli olarak, kitledeki tüm birimlere ulaşılmasıyla tam
sayım yapılmıştır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin 32’si kız, 44’ü ise
erkektir. Araştırmanın amacına yönelik mevcut bilgiler, alan yazınıyla birlikte
sistematik bir şekilde verilmiştir. Böylece konu hakkında teorik bir çerçeve
oluşturulmuştur. Verilerin çözüm ve yorumlanmasında ise korelasyon analizine
başvurulmuştur. Elde edilen bulgular analiz edildiğinde, Ziraat Fakültesinin
son sınıfında öğrenim gören öğrencilerin girişimcilik özellikleri ile
girişimcilik faaliyeti arasında istatistikî açıdan anlamlı bir ilişki olduğu
tespit edilmiştir. Bu sonuçlara göre; araştırmaya katılan öğrencilerin
girişimcilik özellikleri arttıkça girişimcilik faaliyetlerinin de arttığı
görülmektedir. Ayrıca girişimcilik özellikleri taşıyan son sınıf öğrencilerinin
aynı zamanda önemli düzeyde girişimcilik alanındaki faaliyetlere yatkın olma
özelliğine sahip oldukları da söylenebilir. Sonuç olarak, girişimcilik
eğiliminin belirlenmesi, potansiyel girişimcilik özelliğine sahip olanların
doğru yönlendirilmesi ve iş hayatına kazandırılması ancak girişimcilerin
psikolojik ve demografik faktörler ile anlamlı bir ilişki içerisinde olmasıyla
gerçekleşebilir.
girişimcilik eğilimi üniversite öğrencileri girişimcilik faaliyeti korelâsyon analizi
Recent global competition and the rapid change that
occurred in technology increased the interest in entrepreneurship activities in
addition to macroeconomic policies. When studies conducted are taken into
consideration, it is known that a great majority of the population in Turkey
dream about starting their own business. Entrepreneurship starts with the drive
to start a phenomenon and to perform a phenomenon. At this point, an
entrepreneur can be defined as someone who can take risks, who has the ability
to bring the required resources together, who knows to look around and to see
the needs in order to reach success and as someone who is open to innovations.
The aim of this study was to teach students in their last year who are taking
entrepreneurship courses such as innovativeness, tendency for taking risks,
self-confidence, need for success, tolerance for uncertainty and focus of
control with entrepreneurship education to bring out the existing
entrepreneurship potential in students participating in different departments
of Ondokuz Mayıs University Faculty of Agriculture characteristics. The
universe of the study consists of students studying at Ondokuz Mayıs University Faculty of Agriculture, while the
sample consists of 76 last year students who werein different departments of
the Faculty of Agriculture taking entrepreneurship courses. While forming the
research group, a full count was made to reach all the units in the population
to represent all the departments in the faculty. Overall, 32 of the students in
the study were female and 44 were male. The existing information about the
purpose of the study was given systematically with the literature. Thus, a
theoretical framework was built about the issue. Correlation analysis was
conducted in the analysis and interpretation of the data was proceeded. When
the results found were analyzed, statistically significacy was found between
the entrepreneurship characteristics and entrepreneurship activities of the
students. According to these results, it can be seen that as the
entrepreneurship characteristics of the students who participated in the study
increase, their entrepreneurship activities also increase. In addition, last
year students who have entrepreneurship characteristics also have a significant
tendency for activities in the field of entrepreneurship. As a conclusion,
finding out entrepreneurship tendencies, correct guidance of those who have
potential entrepreneurship characteristics and leading them to business world
can only occur through entrepreneurs’ being in a significant relationship with
psychological and demographic factors.
entrepreneurship tendency university students entrepreneurship activity correlation analysis
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 21 |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.