This study was done to determine the consumer
characteristics that are thought to be effective on the consumption of milk and
dairy products and to determine the taste, preferences and habits which are
influential on the purchasing and consumption of consumers in Bingöl. The
material of the study was horizontal cross-sectional data collected from
face-to-face interview from individuals residing in the city center of Bingöl
province. According to research findings, monthly average income of consumers
was 3647.47 TL, monthly food expenditure was 1038.68 TL and monthly total milk
and milk products expenditure was 195.47 TL. The share of monthly food
expenditure in monthly income was 28.4%, the share of monthly total milk and
dairy products in monthly income was 5.35% and the share of monthly total milk
and dairy products in monthly food expenditure was 18.8%. It was determined
that all of the surveyed consumers consume all milk types and milk products.
Results indicated that consumers' consumption habits of milk and dairy products
can be affected by many factors such as education, income, age and sex. Decision makers have benefited in the milk
and dairy production and consumption stage consumers in Bingol city center to
take into account of the characteristics such as income, gender, education, age
and number of individuals in the family.
Bu çalışma
Bingöl ilinde süt ve süt ürünleri tüketimi üzerine etkisi olduğu düşünülen
tüketici özellikleri ile tüketicilerin satın alımına ve tüketimlerine etkisi
olan zevk, tercih ve alışkanlıklarını belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Araştırmanın materyalini, Bingöl il merkezindeki tüketicilerden yüz yüze
görüşme tekniği kullanılarak toplanan yatay kesit verileri oluşturmuştur.
Araştırma bulgularına göre; tüketicilerin aylık gelirleri ortalama 3647.47 TL,
aylık gıda harcaması 1038.68 TL ve aylık toplam süt ve süt ürünleri harcaması
ise 195.47 TL olarak bulunmuştur. Aylık gıda harcamasının aylık gelir içindeki
payı %28.4, aylık toplam süt ve süt ürünleri harcamasının aylık gelir içindeki
payı %5.35 ve aylık toplam süt ve süt ürünleri harcamasının aylık gıda
harcaması içindeki payı ise %18.8 olarak hesaplanmıştır. Anket yapılan
tüketicilerin tamamının bütün süt türlerini ve süt ürünlerinin birçoğunu
tükettiği belirlenmiştir. Sonuç olarak; tüketicilerin süt ve süt ürünleri
tüketim alışkanlıklarının eğitim, gelir, yaş ve cinsiyet gibi birçok faktör
tarafından etkilenebildiği ve çalışmalara göre farklı veya benzer sonuçların
ortaya çıktığı görülmüş, süt ve süt ürünleri üretim ve tüketim aşamalarında
karar vericilerin, Bingöl il merkezindeki tüketicilerin gelir, cinsiyet,
eğitim, yaş ve ailedeki birey sayısı gibi özellikleri dikkate almalarında yarar
olduğu sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ (Research Article) |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 21 |
2022-JIF = 0.500
2022-JCI = 0.170
Uluslararası Hakemli Dergi (International
Peer Reviewed Journal)
Dergimiz, herhangi bir başvuru veya yayımlama ücreti almamaktadır. (Free submission and publication)
Yılda 6 sayı yayınlanır. (Published 6 times a year)
Bu web sitesi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.